• Marken start met remise

Ondanks dat we tien minuten voor tijd een riante kans op de overwinning hebben laten liggen kijken we toch met een goed gevoel terug op de wedstrijd.
    Op de eerste vijf minuten na was het eerste half uur van de wedstrijd voor Noordwijk. In openingsfase kreeg Marken namelijk twee mogelijkheden uit vrijetrappen net buiten de 'zestien'. Na een kwartier spelen was het Marken dat de bal in de voorhoede verspeelde. Razendsnel werd de bal via de linkerkant naar voren gebracht. De voorzet verdween over keeper Eelco Zeinstra bij de tweede paal waar Florencio Cornelia geen enkele moeite had om de 0-1 binnen te schieten. In het hier op volgende kwartier kreeg Noordwijk nog een paar kansjes, terwijl Marken hier weinig tegenover kon zetten. De tegengoal had de mannen van Bert van de Poppe niet goed gedaan. Toch kon Marken nog voor de rust even juichen. Een goeie aanval op rechts via Kees Bank werd van dichtbij binnen getikt door nieuweling Abdelkrim Yahiaoui. De grensrechter had echter buitenspel geconstateerd, maar het was echt randje.... En zo gingen we dus met 0-1 aan de thee.
    Marken kwam een stuk beter uit de kleedkamer vandaan. Nu waren de rollen eigenlijk omgedraaid, Marken was de betere ploeg. Nog binnen het kwartier werd dit beloond met een doelpunt. Een vrijetrap van Arnold Teerhuis kwam via de paal voor de voeten van Abdelkrim Yahiaoui, die geen moeite had om zijn eerste competitie goal te maken, 1-1. Na deze goal was het wachten op de volgende goal van Marken. Deze kwam echter niet. Maar wat waren we er dichtbij. Carlos Hasselbaink werd alleen de diepte ingestuurd en knalde de bal, oog in oog met de keeper, op de onderkant van de lat. De ingevallen Jaap Cornelis Teerhuis kon net niet bij de terugspringende bal, dus kans verkeken. En net toen we dachten dat het bij 1-1 zou blijven viel de winnende goal bijna aan de andere kant. Maar zittend op de grond bracht Stephan Kaay vlak voor het Marken doel redding.
    Opstelling Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Jan Tuijp, Michel Karemaker, Tom Koning; Paul Michielsen, Kees Bank, Pascal Hoogland; Arnold Teerhuis (76. Stephan Kaay), Abdelkrim Yahiaoui (62. Jaap Cornelis Teerhuis) en Carlos Hasselbaink.
    Opstelling Noordwijk: Marco Korff; Michael Scholten, Peter Bos, Jelle Korbee, Rian van der Niet; Arnold Reinders (67. Patrick van Dam), Leonard van Utrecht, Michael van der Laan; Wouter van der Kolk, Rocky Pitti en Florencio Cornelia.
    Scheidsrechter: S.B. den Haan (Oud Beijerland)
    16. 0-1 Florencio Cornelia
    58. 1-1 Abdelkrim Yahiaoui
    Gele kaarten: Kees Bank (sv Marken), Arnold Reinders en Wouter van der Kolk (beiden Noordwijk)