• Marken start met nederlaag

Het zag er in de aanloop naar de eerste wedstrijd allemaal zo goed uit. Maar liefst 22 spelers meldden zich op de eerste trainingen. Toch moest zaterdag alles uit de kast gehaald worden om genoeg spelers bij elkaar te krijgen.
    Johan de Ruiter, Tijs Klaver, Ferry Sarabi en Erik Stoker waren nog niet terug van vakantie en George Biswana, Michel Karemaker, Arnold Teerhuis, Erik Teerhuis, Jaap Cornelis Teerhuis en Dick Zwarthoed waren of op dance valley of op een vrijgezellenfeestje van de aanstande bruidegom Jaap Cornelis (28 augustus). En dan was Abdelkrim Yahiaoui ook nog niet inzetbaar. En zo bleven er dus 13 spelers over. Wat weinig voor een eerste wedstrijd zodat op het laatste moment Erwin van Altena en Nico Kes van de B-selectie opgeroepen werden. Vooraf verwachtte dus eigenlijk niemand 'wonderen' van dit jonge Marken.
    Toch ging de eerste helft behoorlijk gelijk op. Voordat Ali Baddaou de score in de 39e minuut voor Ter Leede opende was het Marken dat al op voorsprong had moeten staan. Tweemaal schoot Carlos uit riante positie naast en eenmaal was het Thomas Waasdorp die een inzet van Michael Visser redde. Uiteindelijk werd de ruststand via de van Noordwijk overgekomen spits Florencio Cornelia 0-2. Aan Marken zijde viel het goeie spel van niewkomers Patrick Zwartjes en Bart Honingh op.
    Na de rust kon Marken geen vuist meer maken en bracht bovendien Ter Leede de snelle Patrick Kalkema binnen de lijnen. Als of ze nog niet genoeg snelheid voorin hadden... In de 52e minuut was het Kalkema die de 0-3 op het bord schoot. Hierna was het 'Cornelia-time'. In een tijdbestek van nog geen 15 minuten schoot hij een hattrick achter Eelco. De eerste oefenwedstrijd werd dus een flinke afstraffing, maar zorgt absoluut niet voor wanhoop in de Marken gelederen. We misten gewoon te veel routine om deze tegenstander bij te benen.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; Tom Koning (46. Erik Teerhuis jr.), Joris Buurs, Paul Michielsen (71. Yori Högemann), Bart Honingh (60. Erwin van Altena); Michael Visser, Patrick Zwartjes, Oswald Snip, Nicky Eelhart; Carlos Hasselbaink en Ronald van Altena (46. Nico Kes)
    Scheidsrechter: Ron Breebaart (Amsterdam)
    39. 0-1 Ali Baddaou
    42. 0-2 Florencio Cornelia