• Marken pakt volle winst

Met de geblesseerde Oswald Snip en Michel Karemaker aan de kant heeft SV Marken ondanks de magere oefenperiode de eerste wedstrijd met klinkende cijfers gewonnen.
    Met twee overwinningen en zes nederlagen begon SV Marken afgelopen zaterdag nou niet echt vol vertrouwen aan het nieuwe seizoen. Maar zoals wel vaker het geval is wil een goede of slechte oefenperiode niet meteen zeggen dat het ook zo in de competitie zal gaan. Nu gaat het er echt om en dat voetbalt toch een heel stuk anders.

Zo begon Marken vrij goed aan de wedstrijd. Na zo'n vier minuten spelen kreeg Dick Zwarthoed op aangeven van Nicky Eelhart al de eerste mogelijkheid van de wedstrijd. Hij schoot de bal echter tegen het lichaam van de keeper waar er toch echt meer in had gezeten. Ook de fase na deze mogelijkheid speelde zich vooral af op de helft van SHO. In de veertiende minuut werd de doorgebroken Ferry Sarabi gevloerd door een verdediger. Vrijetrap maar tot ieders verbazing geen (rode) kaart voor de verdediger! Carlos en Nicky gingen achter de bal staan en de eerst genoemde krulde de bal om de muur in de goal, 1-0.
    Deze goal leek wel verlammend te werken bij de spelers van Marken, want direct zakte alles en iedereen terug in de eigen verdediging en kwam SHO aan voetballen toe. Tot de rust kwmane we er eigenlijk niet meer aan te pas. Gelukkig voor Marken was SHO alleen maar optisch gevaarlijk, want tot echte uitgespeelde kansen kwamen ze niet. Maar de gelijkmaker hing toen de mannen aan de thee gingen toch echt in de lucht.
    En zo was het met de thee smaak nog in de mond vlak na de rust dan toch 1-1. Balverlies van Abdelkrim werd keihard afgestraft door SHO. Patrick End kon bij de tweede paal de bal simpel binnen tikken. SHO ging hierna op jacht naar de winst. Maar net als voor de rust waren ze dan wel telkens op de helft van Marken te vinden, maar echte kansen kregen ze niet. De 2-1 voor Marken kwam in de 76e minuut werkelijk uit de lucht vallen. Een ingooi van Nicky bij de cornervlag werd door Arnold met het hoofd verlengd naar Joris Buurs die genadeloos uithaalde, 2-1. Toen was het verzet van SHO eigenlijk gebroken. Uiteindelijk bepaalde Arnold Teerhuis in de slotfase op aangeven van Carlos Hasselbaink de stand op 3-1.
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Joris Buurs, Paul Michielsen, Bart Honingh; Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Ferry Sarabi (57. Arnold Teerhuis), Nicky Eelhart (55. Tijs Klaver); Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui (81. Michael Visser)
    Opstelling SHO: Mark Smeding; Wiggert Jan Middelhoek, Harvey Wijngaarde, Jan Kuivenhoven, Raymond Ernst; Yuki Ozawa (79. Guy Duijm), Patrick End (65. Geert Bakker), Jeroen Rijsdijk; Ramon Barendregt, Dennis Knüppe en Dennis Barendregt (46. Mark van der Hor)
    Scheidsrechter: R. de Meijer (Heemstede)
    14. 1-0 Carlos Hasselbaink