• Marken met moeite langs buren

Onder schitterende omstandigheden hebben Marken en Monnickendam zaterdag op Marken tegen elkaar geoefend.
    De wedstrijd was meer nuttig dan goed, maar tegen Monnickendam spelen is toch wat anders dan de geplande wedstrijd tegen DOVO. Het lijkt dan toch moeilijk om de 'knop' om te zetten. Bovendien startte Marken zonder de altijd gevaarlijke Carlos Hasselbaink die nog een beetje last had van de blessure die hij vorige week had opgelopen bij het maken van de 0-1. Verder stond ook Dick Zwarthoed niet in de basis, dit met het oog op de wedstrijd van volgende week. Tegen Spakenburg zal hij namelijk geschorst zijn.
    De wedstrijd was niet al te best. Pas kort voor de rust kwam Marken op een 1-0 voorsprong. Uit een vrijetrap van Abdelkrim Yahiaoui volleerde Arnold Teerhuis de bal achter de doelman van Monnickendam. Kort na de rust verdubbelde Marken de score via een afstandschot van Joris Buurs, maar verder kwamen we niet. In de slotfase kreeg Monnickendam loon naar werken door een verdiende goal te maken. Al met al zal er door Marken volgende week een stuk beter gespeeld moeten worden, want anders kan het wel eens een vervelende middag morgen.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana (46. Dick Zwarthoed), Oswald Snip, Paul Michielsen (65. Erik Teerhuis), Michel Karemaker; Tuan Truong Minh, Patrick Zwartjes, Joris Buurs; Arnold Teerhuis, Ferry Sarabi en Abdelkrim Yahiaoui
    Scheidsrechter: D.H. Oldenburg (Zaandam)

Dinsdagavond oefent Marken bij en tegen zondag 1e klasser DWV, aanvang 20.00 uur mits het weer het toelaat natuurlijk.