• Marken maakt pas na rust verschil

Donderdag stond de 'traditionele' oefenwedstrijd tegen buurman EVC op het programma. Ondanks dat EVC een paar klassen, inmiddels nog maar twee, lager speelt is en blijft dit altijd een lastige tegenstander voor ons.
    Toch zag het er al in het begin van de wedstrijd niet naar uit dat we het lastig zouden krijgen. De voorwaartsen kregen kansen genoeg om de score te openen, maar het lukte maar niet. Ook Carlos Hasselbaink, die zaterdag nog ontbrak (Dance Valley) kreeg de bal niet achter de EVC keeper.
    Achterin bij Marken stond een opvallende speler. Voormalig topscorer Gerro Sanders fungeerde de eerste helft als laatste man. Zal dat zijn nieuwe rol worden dit seizoen?? Ondanks dat Marken op zo'n 0-3 0-4 had moeten staan gingen we met 0-0 aan de thee.
    Na de rust stond er bijna een heel nieuw team. Alle zes wisselspelers werden direct ingebracht. EVC kwam er bijna helemaal niet meer aan te pas. Keeper Johan de Ruiter kwam slechts twee of drie keer in actie op nog niet eens hele gevaarlijke ballen. En als je denkt dat dat niet best is, nou dan heb je de scheidsrechter niet gezien. Wat een drama was die vent zeg. Als hij een beetje fanatieke pupillen wedstrijd had moeten fluiten was dit zeker uit de hand gelopen. Halverwege de 2e helft gaf hij Abdelkrim vijf minuten straf, jaja net een pupillen wedstrijd. Het leek alsof dit voor Marken het sein was om maar eens het verschil te gaan maken. Met 10 tegen 11 scoorde Carlos Hasselbaink na een goede individuele actie de 0-1 (69.). Niet veel later maakte Abdelkrim Yahiaoui de 0-2 na een prima voorzet van Arnold. Maar wat besloot die flapdrol in het zwart: de bal was achter geweest. Nou ik stond er twee meter vanaf, lang niet!!! In de laatste vijf minuten liepen we toch nog verder uit naar 0-3 door goals van Kees Bank (85.) en Abdelkrim Yahiaoui (91.).
    Opstelling Marken: Cornelis Teerhuis (46. Johan de Ruiter); George Biswana (46. Paul Michielsen), Gerro Sanders (46. Jan Tuijp), Michel Karemaker (46. Stephan Kaay), Ivo Abels; Dick Zwarthoed, Pascal Hoogland (46. Christiaan Teerhuis); Arnold Teerhuis, Abdelkrim Yahiaoui, Jaap Cornelis Teerhuis (46. Kees Bank) en Carlos Hasselbaink.
    Scheidsrechter: één of andere flapdrol uit Edam
    69. 0-1 Carlos Hasselbaink
    85. 0-2 Kees Bank