• Marken klopt onprofessioneel Telstar 2

Bijna was de wedstrijd tegen Stormvogels Telstar 2 niet door gegaan vanwege een spelers tekort bij het eerste elftal dat op trainingskamp was. Maar gelukkig voor ons viel dat trainingskamp letterlijk in het water, zodat ze eerder terug kwamen en dus toch met hun 2e team tegen ons konden oefenen.
    De eerste helft werd met name op het middenveld uitgevochten. De teams waren redelijk aan elkaar gewaagd. Tot grote kansen kwam het aan beide kanten eigenlijk niet. Eelco moest wel een paar keer handelend optreden, maar deed dat weer prima. Zo'n vijf minuten voor de rust werd de wedstrijd dan toch opengebroken. Een goeie aanval met Dick Zwarthoed in de hoofdrol werd uitstekend afgerond door Carlos Hasselbaink (39.).
    Na de thee begonnen bij Telstar de frustraties steeds hoger op te lopen. De prima leidende scheidsrechter Oldenburg deed in de ogen van Telstar helemaal niets goed. Tot overmaat van ramp werkte de keeper van Telstar in de 58e minuut ook nog eens de bal in zijn eigen doel. Hij greep helemaal mis op een harde voorzet van Pascal Hoogland en de bal stuitte via zijn borst zo het doel in, 2-0. Hierna vonden twee spelers het nodig om tegen de scheids te blijven 'zeiken' en moesten verplicht gewisseld worden. Ondanks deze waarschuwingen vond Patrick Zwartjes het toch nodig om nog maar wat commentaar te leveren, met rood kon hij inrukken. En na de wedstrijd bleek dat ook de trainer, Toon Gerrits, zich niet kon beheersen en ook hij verdween in de administratie van de leidsman.
    Ondanks dit heeft Marken na 270 minuten oefenen nog steeds geen goal tegen!
    Opstelling: Eelco Zeinstra; Paul Michielsen (46. George Biswana), Jan Tuijp, Michel Karemaker, Rogier Hoogland; Dick Zwarthoed (46. Arnold Teerhuis), Tom Koning (46. Stephan Kaay), Pascal Hoogland; Abdelkrim Yahiaoui (46. Jaap Cornelis Teerhuis), Kees Bank (61. Gerro Sanders) en Carlos Hasselbaink.
    Scheidsrechter: D.H. Oldenburg (Zaandam)
    39. 1-0 Carlos Hasselbaink
    58. 2-0 Marcel Rutte (eigen doel)