• Marken en Turkiyemspor vermaken publiek

Na twee matige wedstrijden hebben de spelers van Marken laten zien dat ze bijna klaar zijn voor de officiele start van het nieuwe seizoen. Tegen nieuwbakken zondag hoofdklasser werd verdienstelijk met 2-2 gelijk gespeeld.
    Direct de eerste uitbraak van Marken leverde een doelpunt op. In de tweede minuut stuurde Pascal Hoogland Carlos de diepte in. Pieter van Zwieten die inmiddels ook aardig op leeftijd begint te raken was niet opgewassen tegen zijn snelheid. Carlos toonde aan dat hij al heel scherp is en liet de keeper van Turkiyemspor kansloos, 1-0. Hierna liet Turkiyemspor even zien dat alles wat er in de krant is geschreven over hun sterkte geen onzin is. Ze speelden bij vlagen zeer goed en creeerden dan ook de nodige kansen. In de achtste minuut sneden ze, als een warm mes door de boter, dwars door de Marken verdediging en Rini de Meyer kon van dichtbij binnen tikken, 1-1. Nog geen twee minuten later werd het al bijna 1-2, na stom balverlies van Jan Tuijp. Het schot ging gelukkig voorlangs. Tot de rust was Turkiyemspor met o.a. Rini de Meyer, Sander Oostrom, Brian Tevreden, Quincy van Ommeren en Pieter van Zwieten de betere ploeg, maar Marken deed het ook goed en hield het op 1-1.
    Na de rust was het opnieuw Marken dat de eerste mogelijkheid kreeg. Een snelle uitbraak op rechts van Kees Bank ging hem ook even te snel en struikelde over zijn eigen benen. Toch kon hij de bal nog richting Carlos Hasselbaink tikken, maar die schoot uit een lasige positie in het zijnet. Nog geen twee minuten later was het Carlos die Kees Bank bediende, maar ook deze mogelijkheid leverde geen goal op. Aan de andere kant ging de bal er wel in. Eelco Zeinstra toucheerde een speler van Turkiyemspor aan de rand van de zestien en scheidsrechter Jos Angevaare bestrafte dit met een strafschop. Deze werd feiloos binnen geschoten, 1-2 (59.). In de slotfase van de wedstrijd schoot Dick Zwarthoed na een prima aanval via 'Appie', Pascal en Carlos op de lat. Toch viel de gelijkmaker ook nog. In de 82e minuut counterde Carlos Hasselbaink op een diepe bal van Abdelkrim 'Appie' Yahiaoui naar de 2-2.
    Al met al een hele nuttige en aardige wedstrijd.
    Opstelling Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Jan Tuijp, Michel Karemaker, Tom Koning (46. Rogier Hoogland); Dick Zwarthoed, Stephan Kaay (46. Paul Michielsen), Pascal Hoogland (80. Ivo Abels); Carlos Hasselbaink, Kees Bank (69. Arnold Teerhuis) en Jaap Cornelis Teerhuis (46. Abdelkrim Yahiaoui).
    Scheidsrechter: J.E.T. Angevaare (Hillegom)
    2. 1-0 Carlos Hasselbaink
    8. 1-1 Rini de Meyer