• Marken en Katwijk starten met winst

Marken heeft de zondag eerste klassers van Stormvogels Telstar met 1-0 verslagen. Op het andere veld won Katwijk van de eveneens zondag eerste klasser Velsen met 2-0. Omdat Marken de strafschoppen verloor (5-1 !!) en Katwijk deze wel won (4-3), staan de oranje hemden met 4 punten (bonuspunt voor strafschoppen) aan kop gevolgd door Marken met 3.
    Marken begon stroef aan de wedstrijd. Er waren weinig kansen te noteren en de gastheren leken zelfs wat beter. Een tegenvaller was het snelle uitvallen van links achter Michel Karemaker.
    Op het moment dat Katwijk en Velsen met 0-0 richting de thee liepen wist Marken dan toch een bres te slaan in de verdediging van Stormvogels Telstar. Na goed werk van Ronald van Altena was het Henk Abercrombie die Jaap Cornelis Teerhuis een niet te missen kans gaf. Dit deed hij dan ook niet, 0-1.
    Na de rust maakte Philip de Leeuw zijn debuut voor Marken. En dit had hij direct kunnen en misschien wel moeten bekronen met een goal. Maar van dichtbij schoot hij over. Vlak daarna kopte Jaap Cornelis Teerhuis een voorzet van Erik Homan net naast zodat de gastheren nog steeds in de race bleven. Maar daar was dan ook wel alles mee gezegd, want Marken speelde een klasse beter dan voor de rust en het was wachten op meer goals. Ferry Sarabi, die halverwege de tweede helft in het veld kwam, kreeg ook nog diverse mogelijkheden om te scoren. Ook had een verdediger van Stormvogels rood moeten krijgen omdat hij Ferry, die doorgebroken was, neerhaalde, maar het werd geel. Ondanks dat er nog geprobeerd werd de gelijkmaker te scoren bleef het 0-1 voor Marken.
    In de slotfase van de andere wedstrijd was het Katwijk dat in een 'kaarten duel' met 2-0 won van Velsen. Na afloop van de wedstrijden werden er nog strafschoppen genomen voor een bonuspunt. Katwijk won deze, met moeite, ook, het werd 4-3. Marken had geen schijn van kans. Henk Abercrombie zijn inzet werd gepakt, Tuan scoorde, Marchanno zijn strafschop werd ook gepakt, Erik Homan schoot over en Philip de Leeuw zijn inzet werd ook gepakt. Stormvogels Telstar schoot alles binnen!
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Michel Karemaker (10. Michael Visser); Dick Zwarthoed (46. Tijs Klaver), Henk Abercrombie, Marchanno Schultz; Erik Homan, Jaap Cornelis Teerhuis (64. Ferry Sarabi) en Ronald van Altena (46. Philip de Leeuw)
    45. (+1) 0-1 Jaap Cornelis Teerhuis
    Stormvogels Telstar wint strafschoppen met 5-1