• Marken boekt belangrijke overwinning

Ondanks dat er de afgelopen zes weken geen wedstrijd meer was gespeeld heeft SV Marken toch de eerste de beste competitie wedstrijd in een overwinning omgezet. Ondanks dat Excelsior het betere van het spel had was het Marken dat het vizier het scherpst had staan.
    De aftrap van Marken was veel belovend voor de rest van de wedstrijd. Direct werd er getracht om de bal in de zestien van Excelsior te krijgen en zo de eerste kans te creƫren. Deaanval smoorde echter op de rand van de zestien. Bovendien was het hierna Excelsior wat de klok sloeg. Marken kon de bal bijna niet in de ploeg houden, om maar te zwijgen van het opzetten van een aanval. De beste kansen waren dan ook, niet verwonderlijk, voor de gasten. De eerste mogelijkheid was in de 13e minuut toen Fouad El Hamdaoui uit een corner de bal op de lat kopte. Maar de beste kans was drie minuten later toen Bjƶrn Raven oog in oog kwam te staan met Eelco Zeinstra. Maar Eelco had zaterdag weer zo'n dag dat hij niet te passeren leek. Hij redde dan ook weer uitstekend op deze uitgelezen mogelijkheid op de 0-1.
    Het was dan dus ook als een donderslag bij heldere hemel dat twee minuten later er zomaar 1-0 voor Marken op het bord stond. Arnold Teerhuis bezorgde de bal bij de op de rand van de zestien staande Kees Bank. Deze behield de rust en plaatste de bal keurig langs keeper Rob Graumeijer, 1-0. Hierna kreeg Marken toch wat meer grip op de wedstrijd, maar toch was het Excelsior die door een foute terugspeelbal een prima mogelijkheid kreeg op de gelijkmaker. Fouad El Hamdaoui omspeelde Eelco en schoot de bal in het lege doel. Maar de uitblinkende Paul Michielsen was net op tijd ter plekke om de bal tot corner te verwerken. Het laatste wapenfeit van de eerste helft was een bijna wereld goal van Tom Koning, die woensdag naar Zeist moet voor een selectie wedstrijd voor Oranje. Hij volleerde de bal op de vuisten van de keeper. Iets meer naar links of rechts en het was een goal geweest, helaas.
    Na de rust, met Abdelkrim Yahiaoui voor Jaap Cornelis Teerhuis bij Marken, kreeg Stephan van de Velde al na acht minuten een enorme kans. Van binnen het doelgebied schoot hij hopeloos hoog over de goal. Eelco leek weer een aantal engeltjes op de lat te hebben gezet. Maar ook Marken kreeg daarna de mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen. Nadat eerst Abdelkrim te nonchalant de bal vol tegen de keeper knalde was het vijf minuten later Carlos die te egoistisch was. Hij schoot voorlangs terwijl Arnold Teerhuis er toch een stuk beter voor stond.
    Met nog zo'n dikke tien minuten op de klok sloeg dan toch het noodlot toe. Nadat eerst Marken een zuivere strafschop was onthouden gaf de scheidsrechter uit de tegenaanval aan de andere kant wel een 'pingel'. De man die in Maassluis nog goed was voor twee goals binnen de minuut, Fouad El Hamdaoui, ging achter de bal staan. Maar hij zat niet lekker in de wedstrijd en had dit dus beter niet kunnen doen. Eelco dook naar de goeie hoek, maar dat was niet eens nodig de bal verdween meters naast het doel! Vlak voor tijd probeerde de zelfde speler nog een strafschop te versieren, maar de scheidsrechter zag duidelijk dat hij een leerling van de toneelschool was en beloonde dat kunstje dus terecht met een gele kaart. Na bijna vijf minuten blessure tijd viel dan eindelijk het verlossende fluitsignaal voor Marken, de eerste overwinning van het jaar 2003 was een feit. Het veldspel was nog niet top, maar met strijd kom je dus ook een eind.
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Michel Karemaker, Paul Michielsen (76. Michael Visser), Tom Koning; Dick Zwarthoed, Kees Bank, Pascal Hoogland; Arnold Teerhuis, Carlos Hasselbaink en Jaap Cornelis Teerhuis (46. Abdelkrim Yahiaoui)
    Opstelling Excelsior: Rob Grauwmeijer; Paulo Mendonca, Yalmard Kusten, Barry de Vreede, Tom Visser; Melvin Plet (81. Richard Rasens), Bjƶrn Raven (67. Harold Loeve), Oscar Laguna Burgos; Fouad El Hamdaoui, Davy Vermaas (77. Mike de Blij) en Stephan van de Velde
    Scheidsrechter: P. van Beelen (Makkum)
    18. 1-0 Kees Bank
    Gele kaarten: Dick Zwarthoed, Paul Michielsen en Tom Koning (allen sv Marken) en Fouad El Hamdaoui (Excelsior)
    Bijz.: Fouad El Hamdaoui schiet in de 78e minuut een strafschop naast.