• Marken blijft 'angstgegner' nummer 1

Het scheelde één of twee centimeter en dan was Quick Boys opnieuw zonder punten naar huis gegaan. Arnold Teerhuis passeerde de jarige Remco Tuinenburg, maar de bal kaatste via de paal weer het veld in en zo bleef het 1-1.
    In samenwerking met de Marker Evenementen Stichting was alles in het werk gesteld om de aanstaande kampioen en hun aanhang zo goed mogelijk op ons complex te ontvangen. Het verkeer werd geregeld, extra verkooppunten het enige wat we niet in de hand hadden was het weer. En helaas, de hele week was het mooi weer en juist tijdens deze wedstrijd regent het. Maar dit weerhield zo'n 1.000 mensen er niet van om de wedstrijd te gaan kijken. Want Marken - Quick Boys staat bijna altijd garant voor spektakel.
    Het duurde zaterdag echter langer dan een kwartier voordat er echte gevaarlijke momenten voor de doelen waren. Met net geen twintig minuten op de klok was het Quick Boys dat de eerste grote kans kreeg om de score te openen. Maar Peter Timmermans schoot de bal van dichtbij hopeloos over. Tot die tijd was Quick Boys ook de betere ploeg. Marken kon het in de openingsfase nog aardig bijhouden, maar daarna was het Quick Boys dat het spel bepaalde. Maar om te winnen zal je wel moeten scoren. Een minuut na die kans van Quick Boys kreeg Marken de eerste goeie mogelijkheid, maar het schot van Carlos Hasselbaink had de verkeerde richting. Marken bleef echter wel in balbezit. En zo kwam de bal op de rand van de zestien voor de voeten van Kees Bank. En hij zag dat Remco Tuinenburg niet goed opgesteld stond in zijn doel en probeerde het dus maar eens. En met succes! De aan de grond genagelde keeper deed helemaal niets en zo plofte de bal in het doel, 1-0. Door deze klap was Quick Boys even van slag. Vijf minuten na zijn goal kreeg Bank opnieuw een enorme kans. Maar nu verdween zijn schot op aangeven van Carlos Hasselbaink naast de goal. Snel werd duidelijk dat de bezoekers niet zomaar de ranglijst aanvoeren, want tijdens het laatste kwartier kwam Marken er bijna niet meer aan te pas. Via Hendrik van Beelen en Remco Torken (vrijetrap) kreeg Quick Boys uitstekende mogelijkheden om nog voor de rust orde op zaken te stellen. Het grote probleem was echter Eelco Zeinstra. Hij leek zaterdag weer eens onpasseerbaar. Ballen waarvan je denkt dat ze er in gaan slaat hij toch nog uit de goal. Vlak voor de rust leek het er dan toch op dat de 1-1 op het bord kwam. Maar de inzet van Derek van der Plas werd volgens de assistent scheidsrechter door keeper Eelco Zeinstra in twee instanties voor de lijn gestopt. En daar was niet iedereen het mee eens. Trainer Gert Aandewiel kon na opmerkingen op de leiding met een rode kaart plaats nemen achter de hekken. Op zich geen probleem voor de bezoekers, want het trainersschap is bij hun een duo baan. Nu had Arjen van der Werf gewoon in zijn ééntje de leiding. Op slag van rust kreeg Marken nog een tegenvaller te verwerken. De juist van een blessure herstelde doelpuntenmaker Kees Bank moet het veld geblesseerd verlaten. En ook George Biswana, Michel Karemaker en Carlos Hasselbaink oogden niet helemaal fit meer.
    Toch begonnen deze spelers allemaal aan de tweede helft. Na zo'n kwartier spelen van Quick Boys de beslissing om een verdediger op te offeren om zo op jacht te gaan naar de gelijkmaker. Arie Guijt kwam in het veld voor Eef Schoneveld en zijn eerste balcontact was direct een uitstekende kans. Maar zijn inzet werd op zijn beurt weer uitstekend gered door de uitblinkende Zeinstra. Doordat Quick Boys toch wat meer risico's ging nemen kreeg Marken wat meer ruimte. De ingevallen Jaap Cornelis bediende de geheel vrijstaande Carlos Hasselbaink, maar Tuinenburg was er als de kippen bij en voorkwam zo de 2-0. Quick Boys voerde de druk nog wat verder op maar schoten van onder andere Arie Guijt werden steeds gekeerd door onze keeper. En éénmaal was het Arnold Teerhuis die op de lijn redding bracht. Maar in de 89e minuut moest Eelco dan toch capituleren. Van dichtbij schoot Glen van Dam de bal via de vingertoppen van Eelco in het dak van het doel. En toen leek wel of ze het kampioenschap hadden behaald. Een zucht van opluchting ging door het Quick Boys kamp. Maar bijna zorgde Arnold Teerhuis er in blessuretijd nog voor dat Marken er met de drie punten vandoor ging. De paal stond echter in de weg.
    Maar voor de achtste opeenvolgende keer wist Quick Boys niet op Marken te winnen!
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Michel Karemaker, Jan Tuijp, Rogier Hoogland; Dick Zwarthoed, Kees Bank (44. Jaap Cornelis Teerhuis), Paul Michielsen; Arnold Teerhuis, Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui.
    Opstelling Quick Boys: Remco Tuinenburg; Glen van Dam, Eef Schoneveld (62. Arie Guijt), Brian Mussche, Arie van Rijn; Derek van der Plas, Peter Timmermans (84. Erwin Beltman), Richard Hoek; Remco Torken, Hendrik van Beelen en Maarten Bak.
    Scheidsrechter: R.R. Kleiker (Emmeloord)
    Toeschouwers: 1.200
    20. 1-0 Kees Bank
    89. 1-1 Glen van Dam