• Marken bezwijkt in slotfase

Lang leek het er op dat Marken aan de wedstrijd tegen Spakenburg op zijn minst een punt over zou houden. Er werd aardig gespeeld alleen de kansen werden weer eens niet genoeg benut. Maar net als twee weken geleden werd dit toch weer door de tegenstander afgestraft en leden we onze tweede 1-3 nederlaag op rij.
    Marken en Spakenburg begonnen redelijk voorzichtig aan de wedstrijd, maar in de zevede minuut kregen beide teams de mogelijkheid om de score te openen. Nadat eerst Spakenburg de bal had naast geschoten was het uit de tegenaanval was het Carlos Hasselbaink die even twijfelde en daardoor een riante mogelijkheid op de 1-0 verspeelde. Nadat eerst Frank-Gert Koelewijn (Spakenburg) tegen een gele kaart was aangelopen van de niet sterk fluitende Harry van Beek was het Abdelkrim Yahiaoui die van buiten de zestien de keeper van de 'blauwen' testte. Met veel moeite tikte keeper Janco Heimgartner de bal over het doel. Dit bleek echter uitstel van executie want in de 25e minuut was het wel raak. De bal werd diep gespeeld op Ferry Sarabi die voor de zekerheid nog even naar de grensrechter keek en daarna doeltreffend uithaalde, 1-0. En dat was op dat moment niet eens onterecht! Maar zoals zo vaak ging Marken weer te veel achteruit leunen na deze voorsprong wat direct tot meer druk van Spakenburg leidde. Eerst werd de bal nog voor de voeten van Paul Lieftink weggetikt, maar tien minuten voor rust werd het alsnog 1-1. Eelco kwam ver zijn doel uit richting Emiel Koops, maar deze tikte de bal naar de geheel vrij staande Frank van Twillert die, randje buitenspel, de bal in het lege doel tikte.
    Kort na de rust moest Michel Karemaker het al snel voor gezien houden vanwege een hamstring blessure. De voor hem in het veld gekomen Arnold Teerhuis had direct een goeie actie. Hij zette de bal voor op Ferry Sarabi die de bal te slap inschoot voor zijn tweede van de middag. In de zelfde minuut kwam er een domper voor Marken. Joris Buurs ging in de zestien een fors duel aan met aanvoerder Frank van Twillert, die vanwege een gele kaart de derby tegen de vogels zal missen, die zeer gewillig naar de grond ging, strafschop! Maar Paul Lieftink schoot deze strafschop richting de kantine van de tennis club, dus Marken kwam met de schrik vrij. Namens Marken kregen Carlos Hasselbaink (net naast de kruising) en Ferry Sarabi (100% kans naast) de mogelijkheid om de thuisclub op voorsprong te zetten maar verzuimden dit. Ook van Twillert kreeg oog in oog met Eelco een zeer goeie mogelijkheid, maar Eelco Zeinstra bleef cool en redde. In de slotfase ging het dan toch nog mis. Marken stond te slapen toen Spakenburg een vrijetrap nam. De bal werd gespeeld richting Paul Lieftink die met links de bal bij de tweede paal binnen schoof. Even later gooide Wouter Kos nog wat extra zout in de wonden van Marken door de 1-3 via George Biswana op het bord te schieten. En zo stond Marken opnieuw na een aardige wedstrijd met lege handen aan het eind van de wedstrijd. Dan volgende week maar in de belangrijke wedstrijd tegen Deltasport!
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Oswald Snip, Paul Michielsen, Michel Karemaker (51. Arnold Teerhuis); Tuan Truong Minh, Patrick Zwartjes, Joris Buurs; Ferry Sarabi, Carlos Hasselbaink en Abdelkrim Yahiaoui
    Opstelling SV Spakenburg: Janco Heimgartner; Frank-Gert Koelewijn, Wilbert Scheenstra, Marchel Kamphuis, Maurice Pot; Ruben de Goede, Emiel Koops (86. Peter Rutger Hartog), Frank van Twillert; Paul Lieftink, Wouter Kos en Rob Koppen (63. Pascal Cohen)
    Scheidsrechter: H.H.B. van Beek (Zeewolde)
    25. 1-0 Ferry Sarabi
    35. 1-1 Frank van Twillert
    84. 1-2 Paul Lieftink
    87. 1-3 Wouter Kos
    Gele kaarten: 52. Joris Buurs, 68. Paul Michielsen, 83. Oswald Snip (allen Marken), 17. Frank-Gert Koelewijn, 48. Frank van Twillert (beiden Spakenburg)
    Bijzonderheden: Paul Lieftink mist in de 53ste minuut een strafschop.