• Klaver troeft Kozakken Boys af

Wie kan SV Marken nog stoppen? Na de 2-0 nederlaag in en tegen Barendrecht hadden we al bijna scouts richting Odin en HCSC gestuurd om te kijken naar onze tegenstanders van volgend seizoen, maar deze nederlaag bleek een keerpunt. Na nipte nederlagen tegen ASWH en FC Lisse (beiden 2-3) hebben we uit de laatste vijf wedstrijden elf punten gepakt!
    Kozakken Boys miste voor de wedstrijd tegen Marken een aantal spelers, maar ook Marken was verre van compleet. Een behoorlijke tegenvaller was dat Erik Homan wegens een blessure niet kon spelen. En ook Paul Michielsen was niet fit, maar zat toch grieperig op de bank.
    Marken begon de wedstrijd uitermate ongelukkig. Het spel ging redelijk gelijk op al was Kozakken Boys optisch iets beter. Uit een dood spel moment kwamen de gastheren op voorsprong. Keeper Eelco Zeinstra zat volledig mis en claimde achteraf dat hij zwaar gehinderd was, maar de scheidsrechter kende de goal gewoon toe. Jean Paul Becht kopte de bal snoeihard in. Op de lijn probeerde Ronald van Altena, en niet zoals eerst werd gedacht Michael Visser, redding te brengen. Hij kreeg de bal echter zo hard en beroerd op zijn hoofd dat de bal via hem het doel in ging. Ondanks deze tegenvaller liet Marken het hoofd niet zakken. De in het blauw gestoken formatie van Bert van de Poppe kwam steeds beter in de wedstrijd te zitten zonder echt grote kansen te krijgen. Nadat Dick Zwarthoed eerst tegen zijn zesde gele kaart aan was gelopen stond hij even later aan de basis van de gelijkmaker. Hij gaf vanaf rechts de bal hard voor richting de spitsen. Kozakken Boys verdediger Jean Philip Becht kreeg de bal zo ongelukkig tegen zijn been dat deze achter de kansloze keeper Roland Jansen verdween. En gezien het spelbeeld van dat moment was deze gelijkmaker verdiend. Nog geen moment was op het veld te zien dat het een wedstrijd was tussen een kampioens kandidaat en een degradatie kandidaat. Toch gingen we een beetje in mineur de rust in. Na slecht verdedigen aan Marken zijde was het Raoul Henar die uit een voorzet van Toufik Ameziane in blessuretijd de 2-1 binnen kopte.
    Maar na de rust was duidelijk dat Marken het nog lang niet op had gegeven. De mouwen werden nog even extra opgestroopt en de mannen gingen direct op zoek naar de gelijkmaker. En dat duurde niet lang. In de 49ste minuut was het via Philip de Leeuw raak. Een schot van net buiten de zestien veranderde vlak voor keeper Jansen via een polletje van richting en verdween in het doel, 2-2. Met Kozakken Boys was het toen helemaal over. Ze hadden vooraf op een makkelijke middag gerekend bleek op hun site, maar dat werd het dus allerminst. Vlak na de gelijkmaker van De Leeuw stond hij bijna aan de basis van de 2-3. Een vrijetrap vanaf links kwam bij de tweede paal, maar Ronald van Altena en Henk Abercrombie kregen de bal niet over de lijn. En er kwamen nog meer mogelijkheden op de overwinning. Zo verzuimde Sylvan Martha de bal af te spelen op Ronald van Altena en faalde vervolgens zelf in de afronding. Ook de verzuimde de scheidsrechter de bal op de stip te leggen nadat Philip de Leeuw door twee verdedigers naar de grond was gewerkt. Maar dit was één van de weinige aanmerkingen op de verder prima fluitende scheidsrechter Wijma. De voor de volledig stuk gespeelde Ronald van Altena ingevallen Tijs Klaver kreeg koud in het veld een prima mogelijkheid, maar de bal ging er niet in. Achterin was het bij Marken goed uitkijken voor de gevaarlijke counters van de gastheren. Hoe langer de wedstrijd duurde hoe groter de angst werd bij de Marken aanhangers dat de goal toch aan de verkeerde kant zou vallen. Maar dit gebeurde niet, sterker nog hij viel aan de goede kant. In de vijfde en laatste minuut van de extra tijd werd Henk Abercrombie diep gestuurd. Met slechts één verdediger voor hem en Tijs Klaver naast hem hield hij zijn hoofd koel. Op het juiste moment tikte hij de bal niet geheel perfect breed op Klaver en die rondde het af. Alsof Marken de titel in de hoofdklasse had behaald, zo groot was de ontlading. Zo werd de kampioenskandidaat op het laatste moment afgetroefd door Marken. En iedereen was het er over eens dat het gewoon verdiend was. Volgende week kunnen we rustig aan doen en alle punten die we de laatste weken behaald hebben nog eens over tellen, want over twee weken spelen we pas weer voor de competitie. Op 12 februari komt dan Noordwijk naar Marken toe. De heen wedstrijd eindigde een paar maanden geleden in 0-0. Dus hier zit nog zeker meer in.
    Opstelling Kozakken Boys: Roland Jansen, Toufik Ameziane, Dogan Corneille, Jean Philip Becht, Antoine Wellens, Marcel Koman (82. Ozcan Ozkaya), Arco van Oord (54. Mourad Samoud), Frank Jongbloets, Raoul Henar, Jeroen Rigbers (74. Marco Kant) en Mark Santegoets
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana (36. Paul Michielsen), Tuan Truong Minh, Michael Visser, Erik Teerhuis, Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Ronald van Altena (78. Tijs Klaver), Philip de Leeuw, Henk Abercrombie en Sylvan Martha
    Scheidsrechter: R. Wijma (Oosterwolde)
    7. 1-0 Jean Philip Becht