• 'Kippenboeren' bezorgen Marken eerste nederlaag

De ongeslagen status van SV Marken is ten einde. Na een goede eerste helft ging het na de rust mis en werd het uiteindelijk 2-4 voor de Barnevelders.
    In het begin zag het er helemaal niet naar uit dat het mis zou gaan, want na 5 minuten zette Erik Homan Marken al op voorsprong. Op aangeven van Henk Abercrombie passeerde Homan de keeper van SDVB. Even later kreeg Marken een tegenvaller te verwerken toen Ghames El Yacobi het veld moest verlaten met een hamstring blessure. Daardoor moest de juist terug van vakantie gekeerde Dick Zwarthoed eerder aan de bak dan verwacht. De volgende tegenvaller was dat SDVB kort voor rust de wedstrijd kantelde. Na eerst gelijk te maken schoten ze daarna uit een vrijetrap de 1-2 binnen. En zo stonden we voor het eerst achter.
    Al snel na de thee kreeg SDVB een strafschop na een fout in de verdediging bij Marken. Deze werd beheerst binnen geschoten. Halverwege de tweede helft leek Marken toch nog terug te komen na de 2-3 van Ferry Sarabi, maar als snel bracht SDVB de marge terug tot twee. De wedstrijd zou ook eindigen in 2-4.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra (63. Arjan Heerland); Ghames El Yacobi (12. Dick Zwarthoed (63. George Biswana), Erik Teerhuis, Tuan Truong Minh, Michel Karemaker; Patrick Zwartjes (63.Ronald van Altena), Henk Abercrombie, Marchanno Schultz; Erik Homan, Jurgen Spier en Ferry Sarabi
    5. 1-0 Erik Homan
    37. 1-1 SDVB
    42. 1-2 SDVB