• Joris Buurs eerste 'Marker' in Oranje!

Joris Buurs is in de smaak gevallen bij bondscoach Paul Stijnen. Hij zit bij de selectie van 22 spelers die maart gaan oefenen tegen FC Omniworld en Jong Heerenveen (bij WHC).
    Joris namens iedereen van SV Marken van harte gefeliciteerd met deze selectie! Klasse!
    KNVB-coach Paul Stijnen heeft de selectie bekendgemaakt voor de oefenwedstrijden die het Nederlands amateurelftal in maart speelt tegen hoofdklasser FC Omniworld en SC Heerenveen onder 23. Stijnen bepaalde zijn keuze na de drie onderlinge duels die vijftig hoofdklasse-amateurs afgelopen dinsdag 27 januari afwerkten op het terrein van het KNVB Sport- en Conferentiecentrum in Zeist. De KNVB-coach brengt zijn selectie in april terug tot zestien spelers.

Het Nederlands amateurelftal herbergt uitsluitend spelers die zijn geboren na 1 januari 1981. De amateurselectie speelt op 6 april in elk geval een interland tegen Ierland. De KNVB probeert nog een tweede interland te programmeren voor het voorjaar.

Het Nederlands elftal treedt op woensdag 10 maart aan tegen FC Omniworld. De ploegen beginnen om 19.30 uur op het Fanny Blankers Koen Sportpark in Almere. Op dinsdag 30 maart treft het Nederlands elftal Jong SC Heerenveen. Het is nog niet bekend hoe laat het beginsignaal klinkt op het hoofdveld van WHC in Wezep.

De volgende spelers maken deel uit van de 22-koppige selectie voor de wedstrijd tegen FC Omniworld:

Arjan Langeveld (ACV), Pierre Tosch, Djuric Ascension (beiden AFC), Marcel Huisman (AFC ’34), Dominique Vos (AGOVV), Stefan Schaafsma (ARC), Roy Manders (Deurne), Kevin Diender (DOS Kampen), Fabian Keerveld, Nees Pelikaan (beiden Excelsior M.), Jeffrey Winter (FC Lisse), Joris Buurs (Marken), Derek van de Plas (Quick Boys), Martin Kuypers, Jeroen Minneboo (beiden Schijndel/SBA Euro), Raymond Ernst (SHO), Arjen van der Kaay (SVVSMC), Forencio Cornelia (Ter Leede), Dries Driessen, Rob van Raay (beiden De Treffers/Kegro), Peter-Wilmar Blom (VVOG) en Jan-Pieter Hartog (IJsselmeervogels).

Paul Stijnen heeft voor de wedstrijd tegen SC Heerenveen onder 23 ook een uitnodiging gestuurd naar de volgende vier spelers:

Menno den Braber (Baronie), Stef Bergmans (Groenes Ster), Harvey Wijngaarde (SHO) en Jeroen Kerkhof (De Treffers/Kegro).

Uit de groep van vijftig potentiële internationals van afgelopen dinsdag zijn de volgende spelers niet uitgenodigd voor een oefenwedstrijd:

Rene Duijs, Jelle Schut (AFC ’34), Paul Raaymakers (Baronie), Jacco Meurs, Arnaud Weideman (beiden Bennekom), Willem Lanjouw (Be Quick 1887), Rob van Bree (Deurne), Bob van der Gaag (Excelsior M.), Jeroen Koppelaar (Heerjansdam), Merlijn Swennen (Kloetinge), Dominique Broekhuizen (BC Kranenburg), Kelly Giessen (Nieuwenhoorn), Ethmund Henriquez (OJC Rosmalen), Adje Cornelissen (Panningen), Peter Marissink (Rhoda Raalte), Peter Freke (Rijnsburgse Boys), Erwin Schouten (SDC Putten), Wilbert Scheenstra (Spakenburg), Timothy Doorson (SVVSMC), Jeffrey van Lokven, Younesse Etthahouri (beiden TOP), Mohamed Chamlal (De Treffers/Kegro), Randy Hofmeijer (Udi’19) en Sander Pronk (Zwart Wit ’28).

Bron: www.knvb.nl