• Jong Marken verslaat simpel Hollandia

Een aantal vaste waarden ontbrak zaterdag bij de oefenwedstrijd tegen Hollandia. Of ze waren geblesseerd of ze kregen uit voorzorg een weekje extra rust. Hierdoor kregen jeugde Markers de mogelijkheid zich eens te laten zien.
    B-selectie speler Dennis Visser was eerder op de dag ingevallen bij het tweede in de helaas verloren wedstrijd (1-4) tegen Kennemerland, maar stond om half drie in de basis tegen zondag eerste klasser Hollandia. Dennis fungeerde als rechts achter en deed dat naar behoren. En dat een dag na zijn verjaardag (20) een aardig cadeau. Hij was dan ook de jongste speler in het veld. Als we keeper Eelco Zeinstra met zijn 36 jaar even buiten beschouwing laten was de gemiddelde leeftijd van de basis 22,6 jaar. In de loop van de wedstrijd ging dit na drie wissels zelfs terug naar 21,3!
    Marken kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. Erik Homan kreeg van Sylvan Martha de bal aangespeeld en na een prima actie schoot hij de bal langs de doelman, 1-0. Ondanks een behoorlijk aantal mogelijkheden na deze goal werd het pas na ruim een half uur spelen 2-0. Uit een voorzet van Philip de Leeuw was het spits Sylvan Martha die zijn aller eerste goal op Marken bodem maakte. Hollandia die hier voetballend weinig tegenover zetten. Ze waren vooral uiterst irritant met Dick Knijn als aanvoerder.
    Halverwege de tweede helft scoorde Homan de 3-0. Op de middenlijn kreeg hij de bal en begon daarna aan een solo richting goal, met succes. Hierna mochten de A-junioren Michiel Appel en René Commandeur hun debuut maken in het eerste elftal. Als de later ook nog ingevallen Ferry Sarabi de bal vlak voor tijd breed had getikt op Appel had hij waarschijnlijk ook zijn eerste goal gemaakt, maar helaas. Hollandia kreeg in de tweede helft nog een gigantische kans op de 3-1, maar de toegekende strafschop werd ruim naast geschoten.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra; Dennis Visser, Tuan Truong Minh, Michael Visser, Erik Teerhuis; Ronald van Altena (67. Michiel Appel), Patrick Zwartjes (77. René Commandeur), Henk Abercrombie, Philip de Leeuw; Erik Homan en Sylvan Martha (86. Ferry Sarabi)