• Inzet levert niets op

Na de twee wanvertoningen tegen Ter Leede en Vitesse '22 hebben de spelers tegen Rijnsburgse Boys weer eens strijd geleverd. Maar ondanks deze strijd leverde dit geen punten op.
    Met de gedachten dat het nooit slechter kon de de vorige twee wedstrijden begonnen we zonder aanvallers Carlos Hasselbaink en Arnold Teerhuis aan de wedstrijd tegen sub topper Rijnsburgse Boys. En het redelijk opgekomen publiek werd niet door de spelers telleurgesteld. Het werd een 'snelle' eerste helft. Ondanks dat Marken aardig strijd leverde waren het de bezoekers die de beste mogelijkheden kregen. Na amper tien minuten was het Nick Schnater die de bal uit een riante positie naast het doel van Eelco Zeinstra schoof. Nog geen vijf minuten later was het opnieuw alarm fase 1 in de zestien van sv Marken. Eerst was het Michel Karemaker die voor opruiming zorgde en een minuut later was het Eelco die de bal uit het doel tikte. Tien minuten later was Michel Karemaker in negatieve zin betrokken bij een kans voor de bezoekers. Michel zat helemaal mis en zo had Jasper Ketting de hoek voor het uitzoeken. Hij schrok hier blijkbaar zo van dat hij de bal naast schoot. Marken kon hier tot dat moment niet al te veel kansen tegenover zetten. In de 27e minuut kreeg Marken wel haar derde corner te nemen, tegen Rijnsburg maar één. En als je niet kan scoren uit vloeiende aanvallen, dan maar uit dode spel momenten. Michel Karemaker kopte de bal schitterend binnen, 1-0. En twee minuten later was het bijna Paul Michielsen die keeper Lennert Hegie bijna in de korte hoek verraste. Het laatste wapen feit van de eerste helft was voor Rijnsburg. Maar de inzet van Robbert van Wijk werd uitstekend door Eelco Zeinstra gepareerd.
    De tweede helft begon Rijnsburg met, de vanwege een blessure aan de kant gehouden, topscorer Berry Charité in het veld. En dit zorgde direct voor meer dreiging. Behalve dat Charité zich een prima invaller toonde liet hij ook zien dat hij 'cum laude' is geslaagd op de toneelschool. Vanaf minuut één probeerde hij vrijetrappen en strafschoppen te versieren. Maar de uitstekend leidende scheidsrechter Beldman uit Holten had dit goed in de gaten en trapte er dus niet in.
    Na bijna twintig minuten viel uit het niets de gelijkmaker. Op zo'n meter of 35 haalde Norbert van Lochem maar eens uit, want hij zag dat Eelco misschien wel iets te ver voor zijn doel stond. Tot ieders verbazing plofte de bal in het doel, 1-1. Op ongeveer de zelfde positie kreeg Rijnsburg zo'n minuut of tien later een vrijetrap te nemen. Peter Freke zette de bal scherp voor. Tot grote schrik van keeper Eelco Zeinstra verzuimde zijn verdedigers de bal weg te werken dus kon het gebeuren dat de bal via de binnen van de paal in het doel verdween achter de kansloze Zeinstra, 1-2. Voor trainer van de Poppe wa dit het teken om Gerro Sanders na maanden afwezigheid binnen de lijnen te brengen. En dit leverde bijna direct de gelijkmaker op. Maar zijn inzet smoorde in het doelgebied van Rijnsburg. In blessure tijd viel uiteindelijk de beslissende goal via opnieuw Norbert van Lochem.
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; George Biswana, Michel Karemaker (72. Michael Visser), Jan Tuijp, Tom Koning (85. Ivo Abels); Dick Zwarthoed, Paul Michielsen, Pascal Hoogland (77. Gerro Sanders); Jaap Cornelis Teerhuis, Kees Bank en Abdelkrim Yahoaui.
    Opstelling Rijnsburgse Boys: Lennert Hegie; Leon Star, Bartjan Onderwater, Guillermo van Berkum, Norbert van Lochem; Peter Freke, Nick Schnater, Alex Redel (92. Danny van de Vijver); Robbert van Wijk, Arne van den Berg (46. Berry Charité) en Jasper Ketting.
    Scheidsrechter: D. Beldman (Holten)
    27. 1-0 Michel Karemaker
    63. 1-1 Norbert van Lochem
    73. 1-2 Peter Freke