• Hoek toch een maatje te groot

De eerste helft was nog heel hoopgevend voor het team van sv Marken. Ondanks dat er bij de rust tegen een 2-1 achterstand werd aangekeken was het getoonde spel van behoorlijk niveau. En op de openingsfase na was Marken zelfs de betere ploeg. In de tweede helft kregen we echter een ander Marken te zien, helaas.
    Bijna was het binnen een minuut al 1-0 voor Hoek. Michel Karemaker, die een ongelukkige eerste helft speelde, kopte de bal terug naar keeper Eelco Zeinstra dacht hij, maar de bal kwam voor de voeten van een Hoek speler. Deze schrok daar gelukkig zo van dat hij de bal direct verprutste. Niet veel later, toen Marken nog niet voor het doel van Jurgen Belpaire was geweest ruimde Paul Michielsen na een scrimmage voor de Marken goal. De eerste mogelijkheid van Marken betekende direct alarm fase 1 in de Hoek verdediging. Carlos werd de diepte in gestuurd, maar er was te weinig hulp en dus kon de bal naar de zijkant uitverdedigd worden. Daar stond echter Dick Zwarthoed die richting achterlijn stormde en de bal tot ieders verbazing de bal uit een moeilijke hoek tegen de lat knalde. Uit de hier op volgende corner counterde Hoek via de rechter flank naar een 1-0 voorsprong via Björn Langeveld. Vijf minuten later leek de wedstrijd al gespeeld toen Leon van den Ouden wel heel simpel voor Jan Tuijp van 2-0 binnen kon koppen. En dat terwijl het nog helemaal niet zo slecht ging. Gelukkig kwamen we niet veel later al weer snel terug in de wedstrijd. Met nog geen half uur op de klok kreeg Marken op de rand van de zestien een vrijetrap van de perfect leidende scheidsrechter Stofkooper. Omdat de muur te snel in kwam lopen mocht Arnold Teerhuis het nog een keer proberen, en met succes. Terwijl de keeper nog druk bezig was met zijn muur lag de bal al achter hem, 2-1. Voor de thee kreeg Marken nog één mogelijkheid, maar het schot van Jan Tuijp verdween net over de kruising.
    De eerste kans van de tweede helft was ook voor Marken. De verdediging van Hoek stond nog te slapen toen Marken snel een vrijetrap nam na een 'hands geval'. Arnold Teerhuis had de vrije doortocht richting doel, maar schoot de bal niet tussen de palen. En hierna was het de 'Rieno van Oost show', al hoewel show. Hij maakte als het ware een kunst van het missen van kansen. Zeker vijf of zes keer kwam hij oog in oog met onze goalie. Maar de ene keer was het Eelco dien fantastisch redde en de ander keer schoot hij hopeloos naast. Dankzij hem bleef het eigenlijk lang spannend. Al met al was het dus een verdiende overwinning voor Hoek, maar Marken had er in de eerste helft meer uit moeten halen. De inzet biedt echter wel perspectief voor het restant van de competitie.
    Opstelling hsv Hoek: Jurgen Belpaire; Michel Mullaert, Johan Mucher, Gunther de Meijer, Franky Standaert; Marc Minnaert, Thomas Ragut, Björn Langeveld, Frank de Wispelaere (67. Arjen Oostdijk); Rieno van Oost en Leon van den Ouden (85. Arco Herrebout).
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; Michael Visser (74. Ivo Abels), Paul Michielsen, Jan Tuijp (70. Gerro Sanders), Rogier Hoogland; Dick Zwarthoed, Abdelkrim Yahiaoui, Michel Karemaker; Arnold Teerhuis, Carlos Hasselbaink en Jaap Cornelis Teerhuis.
    Scheidsrechter: L. Stofkooper (Rotterdam)
    14. 1-0 Björn Langeveld
    20. 2-0 Leon van den Ouden
    29. 2-1 Arnold Teerhuis