• Goede generale sv Marken

De laatste oefenwedstrijd zit er op het is nu aftellen tot de eerste competitie wedstrijd tegen Noordwijk. Met FC Volendam 2 hadden we opnieuw een mooie tegenstander om eens te kijken hoe ver we zijn. En na afloop kunnen we concluderen dat we een stuk verder zijn als een jaar geleden, maar nu eerst maar afwachten hoe het zaterdag zal gaan.
    Volendam begon sterk aan de wedstrijd. Na ongeveer een kwartier spelen werd de bal na een lange aanval voor de derde keer voorgegeven. En ditmaal vond een Volendam speler wel de ruimte en scoorde de 0-1. Nog geen minuut later was de score al bijna verdubbeld. De bal verdween echter via de lat over het doel. Halverwege het eerste bedrijf ging Marken steeds beter voetballen en hing de gelijkmaker in de lucht. Vijf minuten voor de thee was er een goede aanval van Marken. Pascal bezorgde de bal bij Abdelkrim Yahiaoui die helaas tegen de lat schoot. De terugspringende bal kwam voor de voeten van Arnold Teerhuis die voor een leeg doel de gelijkmaker binnen kon schuiven. Hij schoot echter naast. Toch viel de gelijkmaker nog voor de rust. Jaap Cornelis Teerhuis werd op randje buitenspel weggestuurd en stoof alleen richting FC Volendam doel. Hij kapte keurig de keeper uit, maar in plaats van de bal in het lege doel te schuiven besloot hij ook nog een aanstormende verdediger uit te kappen. En dat lukte ook, 1-1.
    Na de rust begon Marken waar het een kwartier eerder was opgehouden. Via goed voetbal werden er kansen gecreeerd alleen niet benut. In de eerste twintig minuten had Marken afstand moeten nemen, maar dan blijkt toch dat je een echte goal-getter mist. Carlos Hasselbaink was er zaterdag niet, hij was namelijk bij zijn broertje geweest die de avond daar voor tegen Manchester United speelde. Na de nodige wissels werd het er niet beter op. Marken zakte wat terug, en Volendam profiteerde daar vlak voor tijd van. In de 87e minuut maakte Volendam de winnende treffer. Ondanks deze nederlaag kunnen we met een positief gevoel terug kijken op de wedstrijd. En niet alleen deze wedstrijd, we hebben een goede oefencampagne achter de rug, en nu oogsten...
    Opstelling Marken: Eelco Zeinstra; Tom Koning, Jan Tuijp (78. Stephan Kaay), Michel Karemaker, Rogier Hoogland (78. Ivo Abels); Dick Zwarthoed (46. George Biswana), Kees Bank, Pascal Hoogland (46. Paul Michielsen); Arnold Teerhuis, Jaap Cornelis Teerhuis en Abdelkrim Yahiaoui.
    Scheidsrechter: H. Boot (Ouderkerk a/d Amstel)
    14. 0-1 FC Volendam
    45. 1-1 Jaap Cornelis Teerhuis