• Een spannende 0-0

Na de afgang van een week eerder tegen De Foresters moesten de spelers tegen ARC maar eens laten zien dat er wel degelijk strijd in de ploeg zit. Na afloop kunnen we concluderen dat we vorige week maar gewoon snel moeten vergeten.
    Met een vervelend laag zonnetje in de rug begonnen we op een ijzig koud sportpark Zegersloot aan de eerste competitie wedstrijd van 2005. De 'zondaar' van een week eerder, Paul Michielsen, mocht vanaf de bank toekijken. Een disciplinaire straf van de staf?
    Terwijl de supporters net hun plekje langs de lijn hadden gevonden kreeg ARC in de eerste minuut net buiten de zestien een vrijetrap. René van Meggelen nam dit klusje voor zijn rekening. Dankzij uitstekend keeperswerk van Eelco Zeinstra stond het na één minuut nog 0-0. Hij tikte de bal uit de kruising en via de lat degradeerde hij de bal tot corner. Hier ontsnapten we aan een hele vervelende middag op de gifbelt in Alphen aan den Rijn. Na een kwartier spelen was er de eerste mogelijkheid voor Marken. Dick Zwarthoed ging op het doel van Remco Tuinenburg af en tikte de bal breed op Erik Homan. Het schot van Homan werd echter geblokt en uit de rebound kon de hard werkende Sylvan Martha er net niet bij. Hierna kreeg ARC zijn tweede grote kans om de score te openen. Erik Teerhuis gaf Paulus Egberts te veel ruimte en die kon zo vrij uithalen op het doel van Zeinstra. De bal verdween voor Marken gelukkig voorlangs het doel. Nadat Sylvan Martha uit een voorzet van Philip de Leeuw de bal nog voorlangs had geschoten was het afgelopen voor rechtsback Erik Teerhuis. In een poging de bal op doel te koppen kwam hij met zijn hoofd vol in aanraking met het hoofd van een verdediger van ARC. Na wat water over de zere plek te hebben gegooid probeerde hij op te staan. Nou het leek wel alsof hij een krat bier op had. Met een lichte hersenschudding kon de hij de kleedkamer opzoeken. Uit eigen waarneming kan ik mededelen dat hij hier 's avonds al niet veel last meer van had. Voordat de prima fluitende scheidsrechter Peter Beudeker de spelers naar de thee stuurde was er nog éém mogelijkheid voor Marken. Via Martha en Homan kwam de bal bij Hen Abercrombie die zijn inzet net over zag vliegen.
    Kort na de rust was het Philip de Leeuw die op aangeven van Homan de bal maar net voorlangs schoot. Dit was ook één van de weinige wapenfeiten van Marken in de eerste fase van het tweede bedrijf. ARC was sterker en beheerste het spel. Maar echt veel gevaar leverde dit niet op. De beste mogelijkheid was na een uur spelen voor de ingevallen Guillermo Graaven. Na een misverstand in de Marker verdediging probeerde hij Zeinstra in de korte hoek te verschalken. Maar Eelco speelde weer een voortreffelijke wedstrijd net als Truong Minh trouwens en pakte deze bal. De allerbeste mogelijkheid van de wedstrijd was in de 73ste minuut voor Marken. Henk Abercrombie ging op rechts op de doelman van ARC af en in plaats van het zelf te proberen tikte hij de bal breed op De Leeuw. De controleerde de bal prima maar mikte daarna precies op de benen van een verdediger die op de lijn stond. En dit was zo een beetje ook wel de laatste echte mogelijkheid voor Marken. Hierna scoorden alleen drie spelers nog een gele kaart, maar goals vielen er niet. En zo is Marken nu al drie competitie (uit)wedstrijden op rij ongeslagen. Zaterdag maar eens er voor zorgen dat we over Volendam heen wippen.
    Opstelling ARC: Remco Tuinenburg, Norbert van Lochem, Frank de Jong, Maurice Balkhoven (74. Wesley Lancel), Michiel Voskuilen, Pieter Vermeulen, Roland Verlaan, René van Meggelen (79. Bas Bakker), Paulus Egberts (46. Guillermo Graaven), Michel van Beest en Alex Redel
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Tuan Truong Minh, Michael Visser, Erik Teerhuis (42. Paul Michielsen), Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Erik Homan, Philip de Leeuw, Henk Abercrombie en Sylvan Martha
    Scheidsrechter: P.P. Beudeker (Krommenie)
    Gele kaarten: Michiel Voskuilen, Frank de Jong (beiden ARC), Patrick Zwartjes en Paul Michielsen (beiden SV Marken)