• Droomscenario wordt werkelijkheid!

Het zou het perfecte scenario voor sv Marken zijn: zelf winnen van Katwijk, Volendam en Kozakken Boys beiden niet winnen en Scheveningen ook nog eens verliezen. Na alle 'pech' die we dit seizoen hebben gehad gebeurde dit ook nog! Bollenclubs bedankt!!!
    De wedstrijd van vorige week zat nog vrij vers in ons geheugen. Als er weer 'zoveel' strijd geleverd zou worden was het voor iedereen duidelijk dat het volgend seizoen eerste klasse zou worden. De spelers beseften dit blijkbaar ook want het was een stuk beter dan vorige week. Het eerste half uur speelden we aardig. We kregen zelf niet al te veel kansen, maar we gaven ook bijna niets weg. De beste mogelijkheid was voor Carlos Hasselbaink, maar zijn schot verdween in de zevende minuut net over. Het laatste kwartier zakten we teveel terug. We kwamen bijna niet meer over de middenlijn, maar onze verdediging kwam ook niet in de problemen.
    Na de rust was het opnieuw Marken dat het sterkst opende. Na vier minuten was het bijna 1-0, maar het 'rare' schot van Carlos verdween centimeters naast de verkeerde kant van de paal. Inmiddels was wel duidelijk dat we moesten gaan scoren, want Volendam en Kozakken Boys stonden beiden met de rust op voorsprong. In de 54e minuut krulde Arnold Teerhuis de bal net over de kruising, maar ruim tien minuten later was hij wel succesvol! Een uitstekende aanval kwam via Carlos Hasselbaink in de voeten van de ingevallen Gerro Sanders die op zijn beurt de bal bij Arnold Teerhuis bezorgde, 1-0. En dit zorgde voor een grote ontlading op Marken zeker toen ook nog eens bekend werd dat Quick Boys gelijk had gemaakt tegen Volendam. Voor Rogier was er vlak na deze goal een tegenvaller. Hij liep tegen een gele kaart aan wat hem een schorsing kost. Ook zijn broertje Pascal kreeg later nog geel, en ook voor hem betekent dat een schorsing tegen Rijnsburgse Boys. In de slotfase was de spanning bijna niet meer te harden. Maar toen FC Lisse tien minuten voor tijd ook nog gelijk maakte en Kloetinge op voorsprong kwam tegen Scheveningen mocht het niet meer fout gaan. En dat ging het gelukkig niet. Mannen klasse!!!
    Opstelling sv Marken: Eelco Zeinstra; Paul Michielsen, Jan Tuijp, Michel Karemaker, Rogier Hoogland; Dick Zwarthoed, Kees Bank, Pascal Hoogland; Arnold Teerhuis (83. Michael Visser), Carlos Hasselbaink en Jaap Cornelis Teerhuis (58. Gerro Sanders)
    Opstelling Katwijk: Max de Jong; Jean Paul Verkade, Edwin Robbers (29. Cees Starmans), Toine L'Ami, Daniël Hensen; Ronald Pronk, Sander Molenaar, Leen van der Marel; Marc Helder, Gavin Price (78. Jan Groen) en Chris de Bie
    Scheidsrechter: J.H.M. Huis in 't Veld (Elburg)
    67. 1-0 Arnold Teerhuis