• SV Marken is drie pupillenscheidsrechters rijker

Begin dit jaar konden we melden dat in december 2014, vier van onze jeugdleden begonnen aan de vernieuwde opleiding voor verenigingsscheidsrechters, de BOS (Basis Opleiding Scheidsrechters).

Op donderdag 23 april 2015 zijn Lars Appel, Ramon Pereboom, Maarten van Dijk en Jerre van der Star geslaagd voor deze opleiding. Goed voorbeeld, doet goed volgen, want we kunnen met trots melden dat ook dit seizoen jeugdleden een opleiding tot scheidsrechter hebben gevolgd. Maik Busman, Job Pereboom en Maurice Gerritsen hebben samen met jeugdleden van en bij SDOB de pupillenscheidsrechterscursus gevolgd.

Op maandag 5 oktober hebben de cursusleden een theorieavond gehad o.l.v. cursusleider Ab Schuurmans van de KNVB. De week erna, op maandagavond 12 oktober hebben ze, na het fluiten van een ‘echte’ wedstrijd als praktijkopdracht, hun certificaat in de wacht gesleept. Voor de praktijkopdracht werden er wedstrijden georganiseerd tussen SDOB en Marken. Hieraan hebben de F1 en E2 van SV Marken hun medewerking verleend, waarvoor dank.

SV Marken wil hierbij Maik, Job en Maurice van harte feliciteren met dit mooie resultaat. Ook willen we de praktijkbegeleiders van SV Marken, Hein André Zondervan en Johan van Gerven, bedanken voor hun inzet en begeleiding van de scheidsrechters.