• Koplopers vermaken publiek

Beide ongeslagen koplopers SV Marken en DVVA hebben het aardig opgekomen publiek op een leuke voetbalmiddag getrakteerd. In een wedstrijd die alle kanten op kon gebeurde genoeg en aan het eind van de rit werden beide teams daar voor beloond: 2-2.

Marken begon met exact de zelfde opstelling als een week eerder toen FC Castricum met 0-4 afgedroogd werd. Never change... je snapt hem! Hoe lang zou Marken het nog uithouden zonder tegengoal? Daar zouden we snel in de wedstrijd een antwoord op krijgen. Maar niet voordat eerst de thuisploeg bijna op voorsprong kwam. Een prima voorzet van Roy Springer werd op een haar na gemist door Ramon Veerman. Het einde aan de "clean-sheet" was daarna snel nabij. Balverlies van Kevin Giele leidde een aanval van DVVA in. Max Hazewinkel zette voor en gaf vervolgens Mark van den Hoek van dichtbij een niet te missen kans: 0-1. En zo kwam er na ruim 276 minuten een einde aan een mooie reeks. Maar aan de andere kant, ondanks de achterstand, lekker dat die druk er nu af is. Want tegenstanders raken zo ook steeds meer gemotiveerd tegen je. Marken liet zich niet van de wijs brengen door deze tegenvaller. Eerst probeerde Ramon Visser het maar eens van afstand. Zijn schot was echter een simpele prooi voor Daan Waleson. Dat was jammer, want Peter Bakker was er ook als de kippen bij voor het geval hij hem niet klem kon pakken. Toch was het even laten wel raak. Arno Boes rondde keurig af: 1-1. Een voorsprong voor Marken zat er niet in. Ramon Visser probeerde het nog uit een vrije trap, maar die zat meer tussen een voorzet en een schot in, dus kon keeper Waleson simpel vangen. Aan de andere kant een beter vrijetrap van "Marker" Muus Visser. Hij zocht het hoofd van Brendon Humble en zette DVVA niet geheel onverdiend op 1-2. Hierna mocht Marken zijn handen dichtknijpen dat Timon Hazewinkel vanuit een riante positie naast schoot. In de tegenaanval kwam Ramon Veerman ook nog dichtbij, maar doelman Waleson was alert. Het slotakkoord was voor DVVA. Sebastiaan Peereboom had het erg lastig met de snelle Timon Hazewinkel en moest aan de rem trekken. Het kostte hem geel en leverde DVVA een vrijetrap op net buiten de zestien. Maar intussen had Yort Willems zijn engeltje weer gevonden en op de lat gezet. Deze "kopte" de bal terug het veld in en scheidsrechter Leijdekker floot direct voor de rust. Marken kwam met één doel uit de kleedkamer: snel de achterstand goed maken. Kevin Giele leek te scoren, maar doelman Waleson kon met alle mogelijke moeite hier een corner van maken. Toch kreeg Giele zijn goal. Want kort na deze kans werd hij wel heel erg opzichtig door Job Verhoeve neergehaald. Strafschop en geel! Ondanks een eerder gemiste strafschop mocht Giele weer aanleggen en deed dat foutloos: 2-2. Intussen werd duidelijk dat Peereboom op zijn tandvlees aan het verdedigen was. De scheidsrechter had hem al gespaard door hem geen tweede gele kaart te geven. Tijd voor vervanging om niet met een man minder te komen staan tegen het sterke DVVA. De wissel kwam dan ook gelukkig op tijd, maar toen sloegen ineens de stoppen door bij Arno Boes. Uit het niet gaf hij zijn tegenstander zomaar een trap en kon met direct rood van het veld. Met nog een half uur op de klok zou het nu al een overwinning zijn als we een punt aan de wedstrijd over zouden houden. Toch hield de thuisploeg goed stand tegen het overtal aan Amsterdammers. Sterker nog Marken scoorde! Helaas kreeg René Commandeur via zijn lichaam de bal ook tegen zijn hand. Dus werd de goal terecht afgekeurd, alleen was die gele kaart wat overdreven want zoveel kon hij er ook niet aan doen. Waar je denkt dat DVVA kansen zou krijgen op de winnende was het Marken dat in de laatste vijf minuten wel erg dichtbij kwam. Eerst was het Kevin Giele die zijn inzet net voorlangs zag gaan. Daarna ging de ingevallen Michiel Appel alleen op weg naar de 3-2. Maar helaas was hij nog niet scherp en zo kon de doelman redding brengen. De rebound was net niet voor Giele. En zo eindigde deze wedstrijd toch wel terecht in een gelijkspel. Beide teams blijven hierdoor aan kop van de ranglijst, maar uiteraard komen de achtervolgers door de overwinningen wel op één punt. Zo is er halverwege de eerste periode nog van alles mogelijk. Volgende week gaat Marken op bezoek bij het erg wisselvallig spelende EDO. Om controle te houden op de stand moet er uiteraard weer gewonnen worden!
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Sebastiaan Peereboom (61. Dominic Zeeman), Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer, René Commandeur, Ramon Veerman (73. Michiel Appel), Tijs Klaver, Peter Bakker, Arno Boes en Kevin Giele
    Opstelling DVVA: Daan Waleson, Job Verhoeve, Daan Bijlard, Thomas Ossenkoppele, Sjoerd Nossin, Vincent van Vliet, Max Hazewinkel (82. Thijs Vlaar), Muus Visser, Mark van den Hoek (91. Kevin Scholten), Brendon Humble (77. Sjoerd Geers) en Timon Hazewinkel
    Scheidsrechter: V. (Vincent) Leijdekker (Bussum)
    7. Mark van den Hoek 0-1