• Spanning om "de nul"

Ook na drie competitiewedstrijden kunnen de verdedigers van SV Marken nog met hun borst vooruit lopen. Na ruim 270 minuten voetbal hebben we nog altijd geen tegengoals! En na zaterdag hebben we er elf gemaakt en daardoor de maximale score van negen punten!

Met twee afwezigen (Melvin de Groot geblesseerd en Michiel Appel op vakantie) reisde Marken via een "ontdekje plekje" route naar FC Castricum. Afgelopen twee edities had SV Marken met maar liefst 5-0 verloren, dus het werd wel weer eens tijd voor een positief resultaat. Gelukkig mochten we op hun hoofdveld spelen en niet op het "matige" kunstgras waar we afgelopen winter onderuit gingen. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat beide ploegen aardig aan elkaar gewaagd waren. Het eerste gevaarlijke moment was te noteren in de zestien van FC Castricum. Een bal werd vanaf rechts terug gelegd, maar helaas stapte René Commandeur net de verkeerde kant op. Aan de andere kant zag een speler van de thuisploeg, rugnummers zijn op die gestreepte shirts al vanaf 20 meter niet meer te lezen dus geen idee wie, de bal voorlangs de goal van Yort Willems gaan. De spits was te laat om binnen te tikken. Het was een fase van een minuut of vijftien dat Castricum de bovenliggende partij was. Maar het laatste kwartier voor de thee was het Marken die het spel bepaalde en ook de beste mogelijkheden kreeg. Spits Ramon Veerman leek op weg naar de 0-1 maar bleek niet zelfzuchtig. Misschien had hij dat op dat moment beter wel kunnen zijn, want hiermee verspeelde hij toch wel een flinke kans. De met de week beter voetballende Sebastiaan Peereboom ging kort voor rust goed door maar zag helaas dat zijn voorzet bij niemand terecht kwam aangezien er niemand richting de goal was gelopen. En zo gingen we met 0-0 aan de thee. In de bestuurskamer viel al snel "het team dat het eerst scoort gaat winnen". En daar waren we het allemaal wel over eens. Koud op het veld lukt het de thuisploeg bijna. Op de linkerkant van Marken werd te veel ruimte weggegeven aan de rechter aanvaller, maar het schot ging voorlangs. Toch duurde het niet lang voordat de "winnende" goal viel. Op aangeven van Kevin Giele hield Ramon Veerman zijn hoofd koel en scoorde beheerst de 0-1. En of die tik nog niet genoeg was volgde nog geen vijf minuten later opnieuw een dreun voor de ploeg van voormalig Marken coach Charles Loots. Nu was het Peter Bakker die van Giele mocht scoren: 0-2. Diezelfde Bakker zorgde even later voor een beetje "tumult" langs de lijn. Hij kreeg geel, maar bij FC Castricum dacht men dat het zijn tweede was. Maar voor de thee was het Ramon Veerman die geel had gekregen. Tja die Volendammers lijken ook allemaal zo op elkaar, als je je ogen dicht doet ja... Maar goed hierna was het weer eens tijd voor onze doelman om te laten zien dat hij de afgelopen twee weken niet zomaar was uitgeroepen tot beste keeper uit de regio. Met een uitstekende redding hield hij zijn doel schoon. Aan de andere kant lukte dat niet. Bakker zette de bal hard voor op Veerman, maar voordat hij de bal kon binnen tikken lag hij al achter de kansloze doelman Marius Jansen. Want verdediger Thom Heling had hem in zijn eigen doel gewerkt. En hiermee was de wedstrijd, met nog bijna 25 minuten op de klok wel gespeeld. Nu werd het meer een prestige strijd om de nul te houden. Dankzij de klasse, prima verdedigen en wat kunst en vliegwerk lukte dat ook. Marken kreeg steeds meer ruimte van het lamgeslagen Castricum en leek hier via Arno Boes na een mooie pass van René Commandeur van te profiteren. Helaas bracht doelman Jansen redding. Toch viel de 0-4 nog. Met nog iets meer dan vijf minuten op de klok was het Peter Bakker die zijn tweede van de wedstrijd maakte en zo de eindstand op 0-4 bepaalde. Door deze overwinning staat Marken nu op doelsaldo aan kop. De andere ploeg met de volle score komt volgende week naar Marken toe, dus opnieuw één tegen twee!
    Opstelling FC Castricum: Marius Jansen, Ajey Raghosing, Roy van Soest, Thom Heling, Dinesh Raghosing (66. Michel Lion), Thierry Weber, Maarten van Duyvenvoorde, Joris Schekkerman, Elario Zweet, Daan Hamaker en Sebastiaan Weber
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Sebastiaan Peereboom, Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer, René Commandeur, Ramon Veerman (76. Thomas Kaars), Tijs Klaver, Peter Bakker, Arno Boes en Kevin Giele
    Scheidsrechter: J.C.C. (Julio) Barrales (Amsterdam)
    53. Ramon Veerman 0-1