• Marken maakt verschil na rust

Het eerste heeft zichzelf in een prima uitgangspositie gezet na de ruime 6-2 overwinning op Hellas Sport. Er mag nu zelfs (ruim) van Grashoopers worden verloren in het restant van de wedstrijd.

Het begin was absoluut niet voor Marken. Binnen vijf minuten spelen was het zelfs al 0-1 voor de gasten uit Zaandam. Hierna was het vooral Hellas Sport dat met antivoetbal er een draak van een wedstrijd van maakte voor de toeschouwers. Marken probeerde het wel, maar kwam bijna niet door de Zaanse muur heen. Maar in de slotfase van het eerste bedrijf moesten ze dan eindelijk capituleren. Nadat eerst doelman Nuri Surikaya de bal van René Commandeur door zijn handen liet gaan was het op slag van rust Ramon Veerman die Marken met een voorsprong aan de thee liet gaan. En er zat blijkbaar een pepmiddel in de thee, want Marken kwam bijzonder fel uit de kleedkamer. Het was wachten op de 3-1, maar daar moesten we nog tot de 61e minuut op wachten. Uit een voorzet van René Commandeur was het Sebastiaan Peereboom die het net vond. En toen ging het ineens snel. Helaas viel na de tweede goal van Commandeur (4-1) al snel een tegengoal. Maar Commandeur en Kevin Giele (uit een strafschop) bepaalden de eindstand op 6-2. Een dik verdiende overwinning die nog best wel eens hoger uit had kunnen vallen. Maar met deze uitslag moet het voor Marken toch geen probleem zijn om zich te plaatsen voor de knock-out fase van de beker. Mocht Marken dinsdag na het restant verliezen dan zijn we pas uitgeschakeld als dat met vier of meer goals verschil is! Bij drie goals verschil zouden we het zelfde doelsaldo als Grasshoppers hebben, maar dan telt het aantal gescoorde goals. Wij hebben er dan altijd één meer gemaakt dan Grasshoppers. Maar hopelijk hoeft er niet gerekend te gaan worden...
    Aftrap voor de resterende 32 minuten is dinsdag om 20.00 uur op Marken.
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Dominic Zeeman, Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer (75. Erik Teerhuis), Melvin de Groot, René Commandeur, Tijs Klaver, Ramon Veerman (63. Michiel Appel), Sebastiaan Peereboom (63. Arno Boes) en Kevin Giele
    Opstelling Hellas Sport: Nuri Sarikaya, Juricson Simon, Bob Servaas (77. Melih Bakacak), Iwan Axwijk, Jiri Lammerts van Bueren, Tim Kruger (59. Mevlid Muglu), Jos Martha, Alexander van de Kruisweg, Dishan Fong Tin Joen, Nick Wildschut (46. Ewald Tjon Prado) en Ralf Lamme
    Scheidsrechter: J. (Jacob) Tol (Volendam)
    4. Ralf Lamme 0-1