• Zeperd in Amsterdam Oost

Onder ideale voetbalomstandigheden op een splinternieuw kunstgrasveld (ingestrooid met kurk) werd er om iets over half drie afgetrapt bij WV-HEDW. Bij Marken ontbraken wegens blessures Yort Willems(keeper) en Kevin Giele tegen het sterk geachte WV-HEDW.
    Marken kende een valse start want binnen 6 minuten spelen lagen er al twee ballen in het net. Bij de eerste goal, afstandsschot van binnen het zestienmeter gebied, zag de keeper van Marken er niet goed uit, 1-0 door Jordy Dijkhuizen, en bij de tweede goal werd de verdediging van Marken uitgespeeld en de bal simpel binnen getikt, 2-0 door Tjeerd Meijer. Een paar minuten later een scrimmage voor het doel van Marken waarbij de keeper van Marken, Wesley Uithuisje, een paar uitstekende reddingen verrichte. Rond de 10de minuut de eerste moeizame mogelijkheid van Marken om onder de druk uit te komen en een minuut later een uitbraak die slecht werd uitgespeeld. Nog net binnen de twintig minuten spelen toch nog weer een uitbraak van Marken met een diepe bal van Ramon Visser op Jeffrey Veerman zonder echt gevaarlijk te worden. Hierna was het de beurt weer aan de thuisploeg met dreiging op het Marker doel en een doelpunt in de 23ste minuut. Een voorzet vanaf de rechterkant werd geheel vrijstaand bij de tweede paal tegen de touwen gekopt 3-0 door Ruben Loeve. De wedstrijd golfde wat over en weer waarin de thuisploeg het beste van het spel had maar beide teams mogelijkheden kregen om te scoren. Drie minuten voor de thee had Marken eindelijk succes toen Jan Pieter van der Vis bij de tweede paal een voorzet van Jeffrey Veerman binnen kopte 3-1. De ploeg kon maar kort van dit succesje genieten want een minuut later lag de 4-1 alweer in het net. De verdediging van Marken werd er volledig uitgelopen door de snelle aanvallers van de thuisploeg en Asraf Azzouz tikte simpel binnen. De eerste helft had een goed  voetballend WV-HEDW laten zien inclusief een snelle voorsprong, en een tegenvallend Marken met matig voetbal en te weinig werklust om er iets tegenover te zetten. Met een vrijwel onoverbrugbare achterstand van 4-1 gingen de ploegen na twee minuten blessuretijd, aan de thee.
    Na de rust was Sebastiaan Peereboom vervangen door Tijs Klaver om zo mogelijk meer grip op het middenveld te krijgen. De eerste mogelijkheid na de rust was al snel voor Marken toen uit een scrimmage de bal uiteindelijk via de buitenkant van de paal tot corner werd verwerkt. Een paar minuten later een schot van Veerman die een metertje of twee naast ging. Na een uur spelen een dubbele wissel bij Marken, Michiel Appel voor Youran Burggraaf en Erik Teerhuis voor van der Vis en een minuut of vijf later een dubbele wissel bij WV-HEDW. Aan het spel veranderde weinig want de thuisploeg bleef de bovenliggende partij waar Marken maar geen grip op kreeg. Marken probeerde het met lange ballen maar bleef zonder succes. In het slot kwartier stelde de thuisploeg orde op zaken en lieten zij het verschil in kwaliteit en doelpunten zien. De 5-1 in de 73ste minuut van voormalig SV Marken speler Mick van Moerkerk kwam tot stand uit een snelle uitbraak over de linkerkant die met een prachtig lobje in de uiterste hoek verdween. Drie minuten later verkleinde Veerman de achterstand tot 5-2 toen hij zeer alert was bij een terugspeelbal. Maar ook nu was de "vreugde" maar kort want een aantal minuten later lag de 6-2 alweer in het net, wederom een snelle aanval werd simpel afgerond door Cees Smaal. Zeven minuten voor het einde werd het krachtverschil en tevens de eindstand in een prachtige goal van Lennart Bril, diepe bal diagonaal ingeschoten, uitgedrukt 7-2. In de slotminuut had Jeffrey Veerman met een afstandsschot (te) weinig geluk want de bal kwam op onderkant lat. Zonder blessuretijd bij te tellen, was ook niet nodig, floot de scheidsrechter voor het einde. In deze wedstrijd werd duidelijk het niveauverschil bloot gelegd en draaide uiteindelijk uit op een kansloze missie vandaag. Volgende week weer een zware uitwedstrijd tegen Sportlust'46 en zal misschien al snel duidelijk worden dat de eerste klasse en te grote opgave is. Een excuus is nog dat Marken al te snel met veel blessuregevallen te maken heeft.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr