• SV Marken met lekker gevoel de winterstop in

Vandaag alweer de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie uit tegen OSV. Bij Marken ontbraken nog al wat spelers door blessures en een schorsing. Maar dat neemt niet weg dat er een zeer representatief elftal binnen de lijnen stond bij de aftrap en met de juiste inzet is alles mogelijk. Marken startte goed aan de partij en in de 8ste minuut stond de 0-1 al op het scorebord. Een voorzet vanaf de rechterkant door René Commandeur werd bij de tweede paal door Sebastiaan Peereboom binnen gekopt. Een minuut later had de tweede goal erin moeten liggen, nu een voorzet van Samir werd door Jeffrey Veerman vrijstaand voor het doel helaas niet tegen de touwen geschoten. Inmiddels waren de lichten ook al aangestoken wegens de mist en vroeg invallende duisternis. De wedstrijd verliep verder voorzichtig en met de vroege voorsprong was het wat makkelijker voetballen. De thuisploeg was technisch redelijk begaafd maar tot kansen of mogelijkheden kwamen zij niet. Rond de twintigste minuut werd Samir vrij voor de goal gezet uit een vrijetrap van Ramon Visser maar zonder succes. Direct daarna was OSV voor het eerst dreigend met een afstandsschot dat net naast ging. Nog ruim binnen het half uur spelen kwam Marken op een verdiende 0-2 voorsprong door een kopbal van dichtbij van Jan Pieter van der Vis. Een paar minuten later ging een schot van OSV via Yort op buitenkant paal tot corner. De wedstrijd ging redelijk gelijk op en het veldspel was redelijk goed verzorgd. Met nog een moeizaam gestopt afstandsschot van OSV en een inzet van Samir Moestafa gestopt op de lijn gingen beide ploegen met een 0-2 stand op het scorebord aan de thee. De eerste helft was zeer redelijk maar in de score was de voorsprong voor Marken te zuinig afgedrukt gezien het aantal gemiste zeer goede mogelijkheden.
    Na de rust bleef Jan Pieter geblesseerd achter in de kleedkamer en werd vervangen door Rick Boes. Hierdoor werd het elftal iets omgezet, Ramon weer terug in de achterste linie en Rick op het middenveld, maar Marken startte zeer moeizaam aan het tweede bedrijf. In de 6de minuut resulteerde dit al in een tegengoal, een voorzet vanaf links kon simpel worden binnen gekopt 1-2. Marken leed in deze fase zeer veel onnodig balverlies en veel slechte passes. Pas na een kwartier spelen schoot Marken voor het eerst op het vijandelijke doel !!!. Maar de thuisploeg kwam ook in deze fase en het verdere verloop van de wedstrijd niet tot het creëren van kansen of mogelijkheden. In het vijfde kwartier van de wedstrijd kwam Jeffrey net tekort op een steekballetje van Samir, kon een prima aanval van Marken door de mee opgekomen Tijs Klaver niet worden afgerond en lobde Jeffrey de bal van dichtbij tegen de lat. Maar ondanks deze mogelijkheden voor Marken kwam de thuisploeg toch langszij, weer een voorzet vanaf de linkerkant kon simpel worden binnen gekopt 2-2. Een domper van jewelste natuurlijk en dat had Marken over zichzelf afgeroepen, zeer matig voetballen en teveel kansen onbenut gelaten en worstelde met zichzelf. Waar iedereen die Marken, en er waren er veel aanwezig, op hoopte gebeurde in de 82ste minuut gelukkig toch. Een afgeslagen bal werd door Ramon Visser van afstand diagonaal via wat aanrakingen snoeihard in de kruising geschoten 2-3. Een paar minuten later kroop Marken door het oog van de naald toen een speler van OSV bij de tweede paal een teenlengte tekort kwam. Zelfs in de blessuretijd kwam de voorsprong nogmaals in gevaar toen de thuisploeg vrij voor Yort opdook. Na vijf minuten blessuretijd floot de goed fluitende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd met twee gezichten, een prima eerste bedrijf en een zeer matige, slecht veldspel, tweede helft maar met een dik verdiende overwinning en Marken wederom zonder gele kaarten. Marken staat nu na 13 wedstrijden, halverwege de competitie, op een misschien wat tegenvallende vijfde plaats maar we kunnen ook concluderen dat de ploegen die boven Marken staan, HBOK, ZOB, BOL en WV-HEDW, gewoon sterkere teams zijn. De tweede helft van de competitie zal duidelijk worden of dit een juiste constatering is. Maar nu eerst winterstop tot 28 januari 2017 maar met a.s. zaterdag nog een oefenwedstrijd thuis tegen AFC zat. (eersteklasser) aanvang 13,00 uur met aansluitende de jaarlijkse penalty bokaal en kerstverloting. Allemaal prettige feestdagen en een voorspoedig 2017.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr