• SV Marken eenvoudig langs EVC

Wegens de winterse omstandigheden ging het gehele programma er vorige week uit, maar vandaag kon er wel gevoetbald worden onder prima omstandigheden, zonovergoten en vrijwel windstil. SV Marken startte met een vrijwel complete selectie aan het tegen degradatie vechtende EVC, een streekderby dus. De thuisploeg zette vanaf het eerste fluitsignaal druk naar voren en creƫerde in deze fase al diverse mogelijkheden om de score te openen. In de 19de minuut resulteerde dat "eindelijk" in goal, een prima aanval en door goed doorzetten van Jeffrey Veerman op de achterlijn, kwam de bal bij de vrijstaande Kevin Giele terecht. Deze schoot op een voortreffelijke manier de bal vanaf de zestienmeterlijn in de kruising 1-0. SV Marken bleef de aanval zoeken, EVC had hier geen enkel antwoord op, en halverwege het eerste bedrijf verdubbelde Veerman bijna de marge tot twee doelpunten. Na ruim een halfuur spelen was hij wel succesvol, uit de rebound van een vrije trap van Ramon Visser schoot hij de bal diagonaal tegen de touwen 2-0. De wedstrijd was een beetje eenzijdig omdat de gasten uit Edam geen enkel antwoord hadden op het goede spel en grote inzet van de thuisploeg. SV Marken verzaakte alleen om grotere afstand te nemen en de wedstrijd voor de rust definitief te beslissen. In de blessuretijd was Samir Moustafa nog het dichtstbij een doelpunt maar de rebound uit een schot van Kevin kreeg hij onvoldoende onder controle om de bal binnen te schieten.
    SV Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf en kreeg binnen een aantal minuten spelen al een goede mogelijkheid uit een prima aanval de wedstrijd op slot te gooien. Twee minuten later alweer een goede mogelijkheid nu voor Jeffrey uit een voorzet van Stephan Plat. EVC was wel feller spelend uit de kleedkamer gekomen maar de eerste dreiging op de goal van Yort was pas na een goed uur spelen! Nadat de hardwerkende Veerman in het zijnet had geschoten was er even een fase waarin EVC tot twee keer toe dreigend was. Eerst ging een diagonaal schot net over en vervolgens kwam een kopbal(letje) op de paal terecht, even schrikken dus. SV Marken bleef echter de bovenliggende partij en wankelde niet maar pas tien minuten voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist. Uit een goede aanval werd de doorgebroken Tijs Klaver binnen het zestienmeter gebied onreglementair onderuit gehaald en ging de bal op de stip. Onze vaste penaltynemer Kevin Giele nam dit klusje voor zijn rekening en schoot de bal in de uiterste hoek 3-0. Een minuut of vijf later schoot Jeffrey nog naast uit een voorzet van de mee opgekomen Dominic Zeeman. Na een klein minuutje extra tijd, te weinig gezien het vele oponthoud, floot de redelijk goed fluitende scheidsrechter voor het einde van deze weinig spectaculaire wedstrijd waarin SV Marken de boventoon voerde en EVC hier vrijwel niets tegenover kon zetten. Nadat alle uitslagen bekend waren bleek dat SV Marken er goed voorstaat voor het behalen van de tweede periode. Volgende week maar Ć©Ć©n inhaalwedstrijd (Hellas Sport ā€“ DVVA), maar op zaterdag 4 maart wordt het afgelaste programma van de afgelopen zaterdag ingehaald. SV Marken moet dan de uitwedstrijd tegen Overbos absoluut winnen en is afhankelijk van de uitslag in de wedstrijd WV-HEDW ā€“ HBOK. WV mag niet winnen, hooguit gelijk spelen, om SV Marken de tweede periode te laten halen.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr