• Publiek de grote winnaar in Alkmaar

Marken is aan een prima serie bezig, is nog ongeslagen in 2017 en heeft ook nog geen gele of rode kaarten gekregen. Met dezelfde opstelling als de vorige week werd er aangetreden tegen Jong Holland op een prachtig kunstgrasveld maar een sfeerloos complex tussen de paarden renbaan. De eerste kleine mogelijkheid was voor Marken in de 8ste minuut uit een schotje van Samir maar een paar minuten later was Jong Holland zeer dreigend voor het doel van Marken. De begin fase van de wedstrijd verliep aftastend van beide kanten waarin weinig viel te beleven. In de 17de minuut kwam Marken op een 0-1 voorsprong uit een schot in tweede instantie van Jeffrey Veerman. Lang kon Marken daar niet van genieten want vier minuten later was de stand alweer gelijk. De verdediging van Marken werd over de linkerkant te makkelijk uitgespeeld en het diagonale schot verdween in de verre hoek 1-1 door Alpay Alarslan. Bij Marken liep het gewoon niet lekker en tien minuten later kwam de thuisploeg zelfs op voorsprong. Nu werd de verdediging over de rechterkant uitgespeeld en ging het schot van Rik Wijnker vanaf bijna de achterlijn in de verre hoek 2-1. Na deze domper rechte Marken de rug en nadat eerst Jeffrey al bijna door de verdediging was gebroken was de stand in de 36ste minuut weer gelijk. Jeffrey werd fraai de diepte ingestuurd en met een diagonaal schot tekende hij voor de 2-2. Maar ook nu weer was de vreugde van korte duur want vijf minuten later was de stand alweer 3-2. Uit een counter kwam de thuisploeg alleen voor de keeper en hierop was de keeper van Marken kansloos op een inzet van Bart Zijp. In de slotfase van het eerste bedrijf kreeg Marken met Jeffrey Veerman nog twee prima mogelijkheden, bal op de lijn gekeerd, om de stand gelijk te trekken. Samir schoot in de blessuretijd net naast, en zo ging Marken na een moeizame eerste helft met een achterstand aan de thee.
    Na de thee bleef Jan Pieter van der Vis achter in de kleedkamer en werd vervangen door René Commandeur die meer aanvallende kwaliteiten bezit. De thuisploeg kreeg in de begin fase twee mogelijkheden om de voorsprong te vergroten met een schot voorlangs uit een uitbraak en een geheel vrijstaande speler voor een leeg doel!. Ook Jeffrey Veerman was dichtbij zijn derde goal toen hij alleen voor de keeper kwam en even later een schot die er uit werd getikt. Marken speelde feller met de druk naar voren maar met het risico van een snelle counter. Net na een uur spelen kwam Marken op gelijke hoogte door René Commandeur uit een assist van Tijs Klaver 3-3. Met een prima aanval en een situatie waarin Tijs alleen voor de keeper kwam verzaakte Marken om weer een keer op voorsprong te komen. Een kwartier voor tijd hield Peter Visser Marken in de wedstrijd met een uitstekende redding maar een minuut later viel de goal toch. Vermeende handsbal van Dominic, scrimmage voor het doel van Marken, werd bestraft met een penalty. Dit buitenkansje liet de thuisploeg in de persoon van Chelbi Boujenoui niet onbenut en weer stond Marken achter 4-3. Met betrekkelijk weinig tijd op de klok een hele klus om nog minimaal 1 punt aan de wedstrijd over te houden. In de 79ste minuut werd Rick Boes in het veld gebracht voor de op het middenveld spelende Sebastiaan Peereboom. Zijn eerste bal contact was een kopbal in de kruising en de stand was weer gelijk 4-4. Marken probeerde wel in de slotfase nog meer uit de wedstrijd te halen maar dat lukte niet, was ook niet echt verdiend geweest, sterker nog de thuisploeg was in blessuretijd nog zeer dicht bij een overwinning. Eerst kwam Jong Holland volledig vrij voor de goal en direct daarna stopte Peter Visser een schot van dichtbij van de zijkant. Drie keer terug gekomen uit een achterstand is een prestatie en toch een punt aan de wedstrijd overhouden. Uiteindelijk kon het meegereisde publiek hier wel mee leven.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr