• SV Marken kreeg Sinterklaas op bezoek

Sinterklaas is weer in het land en net zoals elk jaar kwam hij natuurlijk ook een bezoekje brengen aan de jongste leden van SV Marken op donderdag 24 november. Dit jaar zat de kantine vol met 27 minipupillen.

Het was wel even spannend of Sinterklaas wel op tijd was voor zijn eigen feestje want hij was namelijk verdwaald. Met zijn voetbalschoenen aan stond hij voor een dichte deur bij de tennisclub. De pieten wisten wel de weg naar het voetbalveld en waren al druk aan het bonken op de ramen. Gelukkig voor alle kinderen vond ook Sinterklaas het voetbalveld en een deur die leidde tot de kantine. De kinderen waren helemaal in hun nopjes toen ze Sinterklaas vanachter de bar zagen aankomen. Er werden gezongen en gedanst.

Alle teams mochten even bij Sinterklaas komen. Sinterklaas wist van elk kind wel wat te vertellen. Dat was wel een beetje spannend. Nadat alle teams met de Sint en Pieten op de foto waren geweest was het de beurt aan de leiders en trainers. Ook over hen wist Sinterklaas wel wat te vertellen.

Sinterklaas vond dat alle kinderen erg lief waren geweest en goed hun best hadden gedaan met trainen en tijdens de wedstrijden. Daarom deelden de pieten aan het einde van de avond aan elk kind een cadeau uit. Deze vielen goed in de smaak want bijna niemand had meer in de gaten dat de Sint en z’n pieten weer verder gingen naar het volgende adres.