• Team van de Maand november 2023: S.V. Marken JO13-1

In de serie 'Team van de Maand' van Sportvereniging Marken deze maand de JO13-1.

Het team wordt getraind door Erwin Boes. Tevens is hij ook de coach.

De teamfoto is gemaakt voorafgaand aan de wedstrijd S.V. Marken JO13-1 tegen SDOB JO13-1, uitslag 3-5. De andere foto's tijdens de wedstrijd.

Maak kennis met de JO13-1 van S.V. Marken

Het team van deze maand is de S.V. Marken JO13-1. Het team bestaat uit totaal veertien spelers waarbij moet worden aangetekend dat dit jaar een aantal spelers bij het team gekomen zijn (waaronder twee dames) om het team op capaciteit te krijgen. Dit was nodig aangezien er dit seizoen voor het eerst op groot veld gevoetbald moest worden en niet meer 8x8 gespeeld werd. Het team is hun zeer dankbaar voor hun komst.

De gemengde spelersgroep bestaat voor de helft uit spelers die nog op de basisschool zitten en de andere helft zit reeds op middelbare school. Dit kon problemen geven ten aanzien van de trainingstijden maar vooralsnog valt het mee. Door verscheidenheid van karkater, techniek, conditie, motoriek en motivatie brengt het team veel beleving, uitdagingen en verrassingen met zich mee. Een aantal spelers kan op diverse posities voetballen terwijl een aantal spelers zich meer vertrouwd voelt op een vaste positie.

De spelersgroep zit in een leeftijdsfase dat groei hun parten kan gaan spelen, dus is belangrijk dat er opgewarmd wordt en er meer aandacht wordt gegeven aan schoeisel, houding en coördinatie tijdens bewegen. Je wilt met een beperkte selectie natuurlijk niet teveel blessures krijgen.

Het team traint op maandag en woensdag om 17.30 uur en soms ook op de zaterdagen als er niet gevoetbald hoeft te worden. Team is een enthousiaste groep waarbij sommige regelmatig al voor de trainer op het veld zijn en de spullen hebben gepakt.

SV Marken JO13-1 speelt momenteel met veel plezier in de 2e klasse. Tegenstanders dit jaar zijn onder andere Monnickendam, Volendam, Purmerend en SDOB, dus lekker regionaal.

De ouders zijn een leuke betrokken groep die altijd in grote getallen aanwezig zijn en zeer respectvol de wedstrijden aanschouwen. Bij uitwedstrijden wordt er vaak met teveel auto’s gereden om de parkeervoorzieningen uit te dagen. Tevens hebben zij de rol van scheidsrechter (bij thuiswedstrijden) en assistent-scheidsrechter (grensrechter) op zich genomen.

Wil je je ontwikkelen op zowel sportief als persoonlijk vlak en lijkt je voetballen interessant, kom dan eens kijken tijdens trainen of een wedstrijd. Dit geldt zowel voor kinderen in de leeftijdscategorie 11-13 jaar die graag willen voetballen als wel voor personen die  willen assisteren in trainen/coachen.

Onderstaand impressie foto's van de thuiswedstrijd van 11 november 2023

Met dank aan: Pieter Elbert Pereboom (a.k.a. PEP)