• SV Marken sluit af met mooie driepunter

Vandaag alweer de laatste wedstrijd van de competitie 2021-2022 thuis tegen ASC Waterwijk uit Almere. Voor de beide ploegen stond er niets meer op het spel behoudens het sportieve resultaat en einstand op de ranglijst.
    De opstelling was vrijwel gelijk aan de afgelopen weken met Dominic Zeeman nu in de spitspositie. Dit had al snel het beoogde resultaat, nadat eerst een kopballetje nog naast ging was het in de 8ste minuut wel raak. Een uittrap van keeper Yort Willems ging gedragen door de wind tot in het zestienmeter gebied van Waterwijk en werd met een lobje over de uit zijn doel gekomen keeper afgerond 1-0. Na wat kleine mogelijkheden over en weer werd in de 28ste minuut de marge verdubbeld. Een diepe bal van Patrick Bond op Jeffrey Schilder die met een prima steekpas Luke de Waart bediende en van dichtbij de bal binnen kon schieten 2-0. De wedstrijd kabbelde verder zonder noemenswaardige mogelijkheden maar vermakelijk was om naar te kijken. In de slotfase was Waterwijk geleidelijk aan de iets bovenliggende partij wat resulteerde in de 41ste minuut in de aansluitingsgoal. Uit een diepe bal omspeelde Ryannique Inge keeper Willems en kon de bal in het lege doel schieten 2-1. Na drie minuten extra tijd floot scheidsrechter Smedinga voor de thee en kon we terug kijken op een vermakelijk eerste bedrijf en met een 2-1 voorsprong.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf met al snel, 51ste minuut, dreiging uit een vrije trap hoek zestienmeter gebied. Een aantal minuten later kon Tijs Klaver uit een voorzet de kopbal niet genoeg kracht meegeven. Precies na een uur spelen kwam Waterwijk op gelijke hoogte uit een penalty. Een op het oog lichte overtreding in het zestienmetergebied werd bestraft met een penalty. Nicky Baggelaar nam dit klusje voor zijn rekening en schoot de bal onhoudbaar binnen 2-2. Kort hierna ging Luke de Waart langs zijn directe tegenstander en lobde de bal net over de goal en was Waterwijk dichtbij een voorsprong met een afstandsschot op de kruising. Halverwege het tweede bedrijf werd Sebastiaan Peereboom naar de kant gehaald en vervangen door Youran Burggraaf en ging Dominic Zeeman in de achterste lijn spelen. Marken kwam er deze fase eigenlijk niet meer echt aan te pas tegen het goed voetballende Waterwijk maar kansen, mogelijkheden of zelfs corners werden er niet weggegeven. In de 73ste minuut ging een diagonaal schot van Arno Boes net voorlangs en een minuut later redde Yort Willems uitstekend op een schot van zeer dichtbij. Dit was tevens zijn laatste “kunstje” voor de SV Marken. In de 76ste was hem een publiekswissel gegund, gaat SV Marken verlaten, en ging onder applaus en een bos bloemen van het veld af. Voor de slotfase kwam de jonge Jorrit Korstman in de goal te staan en mocht nog even zijn talenten tonen, maar hij zou weinig te doen krijgen. In de 81ste minuut kwam Marken wederom op voorsprong. Een voorzet vanaf de achterlijn werd door de niet zelfzuchtige Patrick Bond prima voor de goal gespeeld en gaf Arno Boes de mogelijkheid de 3-2 tegen de touwen te schieten. Een kleine tien minuten voor het einde van de officiële speeltijd kwam Stephan Plat, ook afscheidnemend, en Cornelis Vlasbloem in het veld voor Roy Honingh en Tijs Klaver. Door het vele oponthoud zoals blessures, publiekswissel Yort Willems en de vele wissels liet de goed leidende scheidsrechter Smedinga een kleine zes minuten extra spelen. Al met al een prima voetbalwedstrijd en het seizoen afgesloten met een overwinning.
    De competitie 2021-2022 zit er weer op en is afgesloten met een mooie 5de plaats op de ranglijst. Twee punten te kort voor de nacompetitie.
    Allemaal een prettige vakantie en zo mogelijk tot het volgende seizoen.

Met vriendelijke sportgroet,  Aris Uithuisje sr.