• Sinterklaasfeest SV Marken 2022

Op de regenachtige zondagmiddag van 27 november bracht Sinterklaas met maar liefst drie vrolijke Pieten een bezoek aan de jongste jeugdteams van SV Marken in kantine Nooitgedacht. Na het drinken van een vers getapte limonade (of koffie en thee voor de ouders) zongen de enthousiaste kinderen van de Mini’s, JO8 en JO9 uit volle borst verschillende sinterklaasliedjes, waarna de Sint in vol ornaat –met Pieten, strooigoed en zakken vol cadeaus- de kantine binnen kwam.

De trainers van de aanwezige jeugdteams hadden mooie en leerzame gedichten geschreven, die gepaard gingen met gevatte grappen en wijze woorden. De gedichten werden voorgelezen door Sint Nicolaas. Ook kregen de kinderen van de Pieten een toepasselijk cadeau uitgereikt, die pas aan het eind van de sinterklaasviering mochten worden geopend.

De bisschop van Myra wilde zelfs dat de trainers zelf ook een liedje zouden voordragen. Ondanks de vaak stoere en strenge woorden op het voetbalveld, kregen verscheidene trainers acuut plankenkoorts, maar de Sint was onverbiddelijk. Het eerste onzeker ten gehore gebrachte liedje werd nog fronsend door de goedheiligman afgekeurd, maar toen bij het tweede liedje de kinderen mee gingen zingen klonk het gelukkig een stuk beter en kon het de Sint wel behagen.

Hierna mochten de kinderen hun cadeautjes uitpakken en gaven Sinterklaas en de Pieten nog een box, high-five of handje. Vervolgens werden de bezoekers uit Spanje onder de klanken van ‘dag Sinterklaasje’ uitgezwaaid, waarna Sint en Pieten over het gladde beun voort gingen naar het volgende adres.

Alle kinderen, ouders, vrijwilligers en natuurlijk Sint en Pieten bedankt voor het mogelijk maken van deze gezellige viering!

SV Marken jeugdcommissie