• Programma nacompetitie SV Marken 1

SV Marken speelt dit seizoen nacompetitie om lijfsbehoud in de derde klasse.

Na de inhaalwedstrijden, gespeeld op dinsdagavond 28 mei 2024, zijn de laatste beslissingen gevallen en is ook het programma in de nacompetitie bekend.

Jong Hercules, de nummer twee uit de vierde klasse B, speelde uit bij Atletico Club Amsterdam. Die wedstrijd werd zaterdag 25 mei door noodweer noodgedwongen gestaakt bij een stand van 0-1 voor Jong Hercules. De eindstand in Amsterdam West was 0-6, waardoor Jong Hercules tweede werd en FC VVC derde in 4B. Hiermee wordt FC VVC de tegenstander van SV Marken aanstaande zaterdag 1 juni 2024.

Mocht SV Marken de eerste schifting overleven dan is de tegenstander in de tweede ronde nu ook bekend. Gisteren speelde Altius de uitwedstrijd bij SV De Meer. Die wedstrijd eindigde in een 1-0 zege voor de thuisploeg. Door dit resultaat is Real Sranang de hoogst geëindigde periodekampioen in de vierde klasse C, en daarmee de tegenstander van de winnaar van de wedstrijd SV Marken – FC VVC. Die wedstrijd staat gepland op zaterdag 8 juni in Amsterdam Oost, op het terrein van Real Sranang.

Programma:

1 juni 2024, aanvang 14:30 uur: SV Marken – FC VVC

8 juni 2024, aanvang 14:30 uur: Real Sranang – SV Marken / FC VVC.

Voor de volledigheid: de inhaalwedstrijd in de derde klasse B, tussen Legmeervogels en SC Buitenveldert eindigde gisteren in een 2-2 gelijkspel. Hiermee kwam SC Buitenveldert op de vierde plaats in de eindstand, waarmee zij zich hebben geplaatst voor de nacompetitie, tezamen met Amstelveen Heemraad (tweede) en AMVJ (derde).