• Nibbixwoud’s kwartiertje te machtig voor SV Marken

Om 17.00 uur werd er op het zo goed als nieuwe prachtige sportpark De Dres en onder ideale omstandigheden afgetrapt voor de tweede bekerwedstrijd tegen tweedeklasser VV-SEW.  Bij SV Marken debuteerde Mick Roos in het centrum van de verdediging, Viggo Teerhuis linkshalf en Niels van Veen linksbuiten. Hierdoor verhuisde Dominic Zeeman naar de rechtsback positie en startte Bart Schipper in de punt van de aanval. SV Marken startte redelijk aan deze wedstrijd, zonder mogelijkheden, en pas na een klein kwartiertje ging een schot van Kevin Giele ver over de goal. Kort hierna was de thuisploeg twee keer achter elkaar dreigend voor de goal van SV Marken gevolgd door een uitstekende redding van Wesley Uithuisje op een schot van zeer dichtbij. Halverwege het eerste bedrijf was er een prima aanval over meerdere schuiven te noteren van SV Marken. In de 26ste minuut kwam SV Marken op een 0-1 voorsprong, uit de eerste en enige corner in de eerste helft schoot Viggo Teerhuis van afstand beheerst in de uiterste hoek. Rond het half uur spelen was de thuisploeg tot twee keer toe zeer dicht bij de gelijkmaker met een bal van de lijn en vrij voor de keeper de bal naast geschoten. In de 35ste minuut kwam de thuisploeg op gelijke hoogte, een aanval over links werd diagonaal binnengeschoten 1-1. Drie minuten later stond de 2-1 op het scorebord, weer een aanval over de linkerkant, waarbij de keeper uit zijn goal moest komen, werd de bal diagonaal in de linker verre hoek geschoten. Nog geen minuut later een aanval door de midden die vrijstaand werd binnengeschoten voor de 3-1. In de derde minuut van de blessuretijd werd een aanval door de midden simpel afgerond met een schot in de uiterste hoek 4-1 en tevens de ruststand. Hiermee was de wedstrijd in feite beslist.

Na de pauze bracht de technische staf twee verse spelers binnen de lijnen om zo mogelijk nog iets aan deze achterstand te doen die binnen dertien minuten op het scorebord was gezet. De herstelde Arno Boes verving Niels van Veen en de nog jonge wat onwennige Mick Roos werd vervangen door Melvin Uithuisje waardoor Dominic Zeeman weer naar zijn meer vertrouwde plaats in het centrum van de verdediging verhuisde. Binnen vijf minuten spelen had deze omzetting succes toen Arno Boes de 4-2 tegen de touwen schoof. In de 53ste minuut werd de marge verkleind door Bart Schipper die uit een assist van Luke de Waart de bal van dichtbij binnen schoot 4-3. In deze fase had SV Marken het betere van het spel zonder dat er mogelijkheden werden gecreëerd of iets werd weggegeven. Net na het uur spelen werd Viggo Teerhuis vervangen door Job Pereboom. De wedstijd ging redelijk gelijk op maar leek de thuisploeg een kwartier voor tijd de wedstrijd te beslissen. Uit een diepe bal gingen twee spelers op de keeper van SV Marken maar werd de bal naar de tweede speler vooruit gespeeld die in buitenspelpositie stond. De goed en rustig leidende scheidsrechter mevrouw Overtoom had dit goed waar genomen en keurde de goal terecht af. In de hectische slotfase van deze wedstrijd kregen beide ploegen nog mogelijkheden iets aan de score te doen waarbij de thuisploeg de beste mogelijkheden had. In de 83ste minuut werd dan ook de, terechte, eindstand op het scorebord gezet 5-3 wat uitschakeling voor de beker betekent.

In de 85ste minuut werden Dominic Zeeman en Sebastiaan Peereboom nog vervangen door Daniel Schipper en Timo Zondervan. Volgende week nog een wedstrijd in het bekertoernooi, thuis tegen SV Enkhuizen, aanvang 17.00 uur, waarin nog wat geëxperimenteerd kan worden met de basisopstelling voordat de competitie begint thuis tegen DVVA.

Bekerwedstrijden;

Zaterdag 3 september 14.00 uur LSVV thuis (0-1)

Zaterdag 10 september 17.00 uur VV-SEW uit (5-3)

Zaterdag 17 september 17.00 uur SV Enkhuizen thuis