• Meer verdiend, weer niet gekregen

Onder warme omstandigheden, tweemaal drinkpauze, werd vandaag de laatste competitiewedstrijd thuis tegen FC Breukelen afgewerkt. Voor Marken, behoudens sportief succes, stond er niets meer op het spel, maar de gasten uit Breukelen hadden nog punten nodig om de nacompetitie te ontlopen. Bij Marken ontbraken Tijs Klaver en Sebastiaan Peereboom wegens een schorsing en Kevin Giele had zich ziek afgemeld. De opstelling moest daarom noodgedwongen worden aangepast bij de thuisploeg.
    Breukelen begon sterk en uit de derde corner op rij was er al in de 10de minuut een redelijke kopkans. De wedstrijd verliep wat nerveus in een redelijk hoog tempo met een iets dreigender Breukelen en een matig en niet scherp aanvallend opererend Marken. Rond de 20ste minuut was eerst Marken gevaarlijk uit een voorzet van René Commandeur maar direct hierna werd balverlies van Cornelis Vlasbloem met een diagonaal schot voorlangs bijna afgestraft. Toch was Marken in de 24ste minuut dichtbij de openingsgoal toen een vrijetrap van Calvin den Boer bij de eerste paal met moeite eruit werd getikt. Een minuut later werd een schot van Rick Boes geblokt. Rond het halfuur spelen voerde de gasten de druk op richting het doel van Marken en kregen ook een aantal goede mogelijkheden om te scoren. Eerst werd balverlies van wederom Cornelis Vlasbloem, was niet geheel fit, goed opgevangen door Yort Willems, een één op één situatie werd onschadelijk gemaakt, een omhaal van dichtbij overgetikt en een kopbal uit een corner kwam op de lat terecht. Maar nog steeds de brilstand op het scorebord. Helaas kwam Breukelen een minuut in de blessuretijd toch nog op een 0-1 voorsprong door Alexander Prent. Een voorzet vanaf de rechterkant werd bij de tweede paal terug gekopt en uiteindelijk simpel binnen getikt.
    Beide ploegen begonnen ongewijzigd aan het tweede bedrijf en binnen vier minuten spelen leek de wedstrijd beslist. Een schot vanaf de zestienmeterlijn door Baran Karadag verdween in de kruising 0-2. Een paar minuten later had Rick Boes de aansluitingsgoal op zijn schoen maar geheel vrijstaand schoot hij naast het doel. Snel na deze prima mogelijkheid werd een uitbraak van Rick Boes tot corner verwerkt gevolgd door een voorzet/schot van Leon Schipper die over werd getikt. Nadat Breukelen in de 64ste minuut een aanval over de rechterkant opzette die onschadelijk werd gemaakt was het weer de beurt aan de thuisploeg. Erik Teerhuis werd in het zestienmeter gebied onderuit gehaald met als gevolg een penalty. Dit "klusje" nam Leon Schipper voor zijn rekening en schoot in de 65ste minuut de 1-2 tegen de touwen. Hierna gebeurde er een kwartiertje niet veel voor beide doelen. Een minuut of tien voor het einde van de officiële speeltijd was Breukelen tot twee keer toe dichtbij de beslissende goal maar gebeurde niet. In de 84ste minuut werd Ricardo Zeeman als extra aanvaller ingebracht voor Michiel Appel om meer druk naar voren te krijgen. Ondanks een aantal redelijke mogelijkheden en vijf minuten extra tijd lukte het Marken niet een verdiend punt aan de wedstrijd over te houden en stond men wederom weer met lege handen.  De competitie zit erop en Marken mag het volgend      seizoen opnieuw in de tweede klasse gaan proberen. Natuurlijk een teleurstellend seizoen met erg weinig punten (zes) al waren er diverse wedstrijden tussen waarin er meer had ingezeten. Tot volgend seizoen.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr