• Marken verspeelt kans op nacompetitie

Om nog enig uitzicht te houden op een eventuele nacompetitie zou er vandaag minimaal gewonnen moeten worden in de thuiswedstrijd tegen directe concurrent OSV.
    Na een mogelijkheid van beide ploegen kwam de thuisploeg in de negende minuut al op een 1-0 voorsprong. Een afgeslagen vrije trap kwam in tweede instantie op de arm van een speler van OSV. Penalty besliste scheidsrechter Eren en dit was aan Leon Schipper goed besteed 1-0. De wedstrijd verliep verder in een hoog tempo met redelijk combinatievoetbal zonder dat er uitgespeelde kansen werden gecreƫerd. Pas in de 37ste was Marken dichtbij de 2-0 maar uit een corner en via diverse spelers belandde de bal op de paal. Arno Boes probeerde het met een afstandsschot die werd overgetikt en OSV schoot vanaf de rechterkant net over het doel. In de tussenstand kwam geen verandering meer en na drie minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor het einde van deze redelijke eerste helft.
    Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de kleedkamers, OSV had na een kwartier al wel gewisseld, en binnen een paar minuten spelen kreeg Marken een uitstekende mogelijkheid de score te verdubbelen. Verder gebeurde er in de begin fase vrijwel niets voor beide doelen. In de 57ste minuut kwamen de gasten op gelijke hoogte, een niet al te harde vrije trap van zo’n 20 meter door Joey Noordenbos glipte door de handen van Jeffrey Koreman en de 1-1 stond op het scorebord. Direct hierna kwam OSV bijna op voorsprong maar het schot van dichtbij ging in het zijnet. Marken zat in een slechte fase en werd vastgezet op eigen helft. Rond de 70ste minuut werd Tijs Klaver ingebracht voor de moegestreden Jeffrey Schilder maar grip op de wedstrijd kreeg de ploeg niet meer. In de 75ste minuut was OSV zelfs dichtbij de 1-2 maar het schot van dichtbij werd uitstekend gestopt door Jeffrey Koreman en maakte hiermee zijn fout weer goed. Door de vele slechte passes en het vele balverlies bij Marken glipte de wedstrijd volledig uit handen. Toch had Marken tien minuten voor de officiĆ«le speeltijd op voorsprong moeten komen, een uitstekende voorzet vanaf de rechterkant werd door Arno Boes voor een leeg doel op de paal geschoten. Direct na deze tegenvaller werd een counter van OSV van de lijn gehaald. Vijf minuten later viel het doek voor Marken, uit de draai schoot Joey Noordenbos vanaf 20 meter de bal in de kruising 1-2. Twee minuten later werd de wedstrijd definitief beslist ten nadele van de thuisploeg. Een prima voorzet vanaf de rechterkant werd iets voorbij de tweede paal diagonaal binnen geschoten door Rik Smit en de 1-3 stond op het scorebord. Voor de rust zag het er helemaal niet naar uit dat er geen punten konden worden gepakt maar in het tweede bedrijf glipte de wedstrijd volledig uit handen door het zeer matig vertoonde spel van Marken. Met dit resultaat is de kans op een mogelijke nacompetitie verkeken en rest er nog twee wedstrijden voor de keizers zijn baard. Jammer.
    Volgende week de laatste uitwedstrijd van de reguliere competitie tegen Jong Holland, aftrap  is om 14.30 uur.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr