• Marken naar gevoelige nederlaag in Breukelen

SV Marken heeft een gevoelige nederlaag geleden. In en tegen Breukelen werd met 3-1 verloren, waardoor de laatste plaats nu vrij vast in handen is van SV Marken.
    Omdat op het hoofdveld van FC Breukelen momenteel een kunstgrasveld wordt aangelegd en deze werkzaamheden vanwege de weersomstandigheden stil liggen, werd de wedstrijd op het al wat oudere kunstgras van veld 2 gespeeld. SV Marken begon voorzichtig aan deze degradatiekraker pur sang (de op een na onderste tegen de onderste). Breukelen had voor de wedstrijd drie punten meer, dus SV Marken was er alles aan gelegen niet te verliezen, om zodoende aansluiting te houden. FC Breukelen nam of kreeg het initiatief en was na een paar minuten dicht bij een treffer, maar doelman Dennis Boes redde sterk op een van dichtbij van richting veranderd schot. Hierna bleef FC Breukelen het initiatief houden, zonder echt serieus gevaarlijk te worden. Na dertien minuten probeerde Leon Schipper het met een verrassend schot van afstand. De bal ging over FC Breukelen doelman Turksma heen, maar belandde op de paal. In de weeromstuit ging FC Breukelen er vandoor, na een dieptebal kon spits Daniel Kops scoren, niet zijn eerste in zijn loopbaan tegen SV Marken overigens. Dus in plaats van 0-1 voor stond SV Marken 1-0 achter. Niet geheel onterecht gezien het spelbeeld tot dan, wel zuur gezien de wijze waarop. Direct na de goal ging Kevin Giele goed door aan de linkerkant, maar René Commandeur kwam net niet goed uit waardoor Turksma kon redden. Het was gelijk de laatste actie van Giele die geblesseerd naar de kant moest. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg SV Marken meer grip op de wedstrijd en kreeg een licht veldoverwicht met enkele kleine scoringsmogelijkheden. FC Breukelen bleef wel gevaarlijk via met name de snelle Hensbergen, maar tot scoren kwamen ze niet. Vlak voor rust een opvallend moment. De ingevallen Youran Burggraaf werd door Turksma onreglementair onderuit gehaald binnen de beruchte lijnen. Vriend en vijand was het er over eens dat de bal op elf meter moest, alleen de persoon die er over ging, scheidrechter Kool uit Castricum, besloot anders en gaf slechts een corner. Veilig fluiten wordt dat ook wel genoemd, maar wel cruciaal in deze fase kort voor rust. Vlak voor rust kon Michiel Appel voor Turksma niet goed afronden, waardoor we met 1-0 aan de thee gingen. Deze eerste helft somt in feite het hele seizoen op, we zijn zeker niet het beste team, maar het zit ook totaal niet mee, op vele vlakken.
    In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. De wedstrijd was redelijk in evenwicht, met kansen aan beide kanten. De wedstrijd was misschien technisch niet de beste van het seizoen, maar onderhoudend was het zeker wel. Zo kopte Tijs Klaver een voorzet net over kon Commandeur een voorzet van Burggraaf niet afdrukken. Aan de andere kant redde Boes na een kwartier schitterend op een inzet van Kops. Kort hierna werd een kopbal van Commandeur van de lijn gehaald door een FC Breukelen verdediger. Een kleine twintig minuten voor tijd kreeg Breukelen een corner. Een opvallend vrijstaande Breukelen speler kopte goed in maar Boes redde katachtig ten koste van een nieuwe corner. Uit deze corner kon Roy Horn, binnenkant paal, de 2-0 binnenschieten. Toen oud NEC speler Alexander Prent uit een counter de geflatteerde 3-0 aantekende, ook weer binnenkant paal trouwens, was het pleit beslecht. Het siert SV Marken dat het wel door bleef gaan en dat werd beloond door Klaver die een voorzet van de linkerkant binnentikte voor de 3-1. SV Marken probeerde va banque alsnog iets uit deze wedstrijd te slepen, maar doelman Turksma sleepte Breukelen door deze fase heen met een aantal goede reddingen op schoten van afstand en een serie gevaarlijke corners van onder meer Ramon Visser. Na slechts drie minuten blessuretijd, beetje weinig, floot Kool af en verloor SV Marken deze wedstrijd, een wedstrijd die niet verloren had hoeven worden want SV Marken was zeker niet de mindere, op de eerste twintig minuten na dan. Het is alleen niet anders.
    Volgende week is een vrij weekend en op zaterdag 10 maart ontvangen we koploper ARC, aanvang 14:30 uur.