• Marken in blessuretijd onderuit

Vandaag de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop tegen OSV uit Amsterdam. Marken kwam al snel, in de 6de minuut, op een 1-0 voorsprong uit de eerste de beste aanval. Een voorzet vanaf de rechterkant over alles en iedereen heen door Jeffrey Schilder werd ver voorbij de tweede paal door Guido Boes met links in het doel geschoten. De wedstrijd verliep verder gelijk op met kleine mogelijkheden voor de beide ploegen. Rond de 20ste minuut kreeg Sebastiaan Peereboom verkeerd op de voet en kwam boven op de lat terecht. Nadat Marken eerst een prima aanval op de mat had gelegd kwam OSV in de 21ste minuut op gelijke hoogte. Een snelle uitbraak over de linkerkant en een prima voorzet werd vrij voor de goal door Jesse Willems in het lege doel geschoten 1-1. Beide ploegen waren duidelijk aan elkaar gewaagd met doelpogingen over en weer waarbij de bal bij Marken net voor de lijn werd gestopt en uit een voorzet van Guido Boes Arno Boes op de lat kopte. Rond het half uur spelen ging een inzet van OSV via keeper Jorrit Korstman over de goal. In de fase hierna stond Marken licht onder druk en kwam vrijwel niet van de eigen helft. In de slotfase kwam de thuisploeg weer wat meer in de wedstrijd en kreeg twee zeer goede mogelijkheden om weer op voorsprong te komen. Eerst kwam Dominic Zeeman vrij voor de goal uit een voorzet van Jeffrey Schilder maar kopte naast, was wel buitenspel. Een minuutje later kwam Arno Boes vrij voor de goal uit een voorzet van Kevin Giele maar ook hij kreeg de bal niet tegen de touwen. Het slotakkoord was voor de gasten met een afstandsschot die door invaller keeper Jorrit Korstman uitstekend werd gestopt. Na drie minuten extratijd floot scheidsrechter Dumont voor de pauze en kon het publiek proberen warm te worden na deze ijzig koude eerste helft maar met een gelijkstand op het scorebord.

Marken startte ongewijzigd aan het tweede bedrijf en was er al direct dreiging op de goal van Marken te noteren. De wedstrijd verliep rommelig van beide kanten met te veel slechte passes door vrijwel alle spelers. Marken kwam niet meer echt aan voetballen toe en dat kwam waarschijnlijk ook door de ijzige kou en vermoeidheid. Maar gaven ook geen mogelijkheden weg. Na ruim een uur spelen was Kevin Giele even te wild om een voorzet van Arno Boes tot doelpunt te promoveren. Arno Boes probeerde het nog wel met een afstandsschot maar zonder succes. In de slotfase zette beide ploegen nog wel druk maar zonder mogelijkheden te creëren. In de 86ste minuut kwam Bart Schipper binnen de lijnen voor Kevin Giele die vlak daarvoor geel had opgelopen. De wedstrijd leek met een terechte gelijkstand het einde te halen maar niets was minder waar. In de eerste minuut van de extra tijd schoot Raphael Fraser van binnen de zestienmeter uit een onoverzichtelijke situatie de 1-2 tegen de touwen. In het tweede bedrijf werden er acht minuten bijgeteld wegens het vele oponthoud door blessuregevallen en na het laatste fluitsignaal ging het thuispubliek en selectie + staf zeer teleurgesteld en koud naar huis.

Volgende week zaterdag 10 december staat de laatste uitwedstrijd voor de winterstop tegen Zwaluwen”30 op het programma, aanvang 14.30 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.