• Marken in blessuretijd onderuit bij DVVA

Marken had vandaag wel wat recht te zetten na het grote verlies van vorige week maar dat is tegen het altijd lastige DVVA geen eenvoudige opgave.(thuis was het 2-2) Op het zonovergoten nieuwe kunstgrasveld werd er even over drieën afgetrapt. Bij Marken ontbrak Tijs Klaver wegens een schorsing en stond Rick Boes voor de eerste keer in de basis. DVVA kwam sterk en fel uit de startblokken en kreeg in de begin fase al snel een paar redelijke mogelijkheden om de score te openen. Rond het kwartier spelen probeerde Jeffrey Veerman met een afstandsschot de ver voor zijn goal staande keeper van DVVA te verschalken. Direct daarna zette Marken een prima aanval over de rechterkant op en kon de voorzet van Jeffrey maar net niet door Rick tegen de touwen  worden gewerkt. In de 19de minuut kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong uit een snel uitgevoerde counter waarbij Dominic Zeeman het laatst de bal zou hebben aangeraakt. Het was een alleszins aantrekkelijke en snelle   partij voetbal waarin DVVA dreigender en feller was waarin beide ploegen elkaar in evenwicht hielden. Zo rond het halfuur spelen zette Marken iets meer druk naar voren wat resulteerde in een vrije trap van Ramon Visser die maar net naast ging. Ook DVVA bleef dreigend met snelle uitvallen maar in de stand kwam voor de rust geen verandering en zo ging Marken met een kleine overbrugbare achterstand aan de thee.
    Na de rust bleef René Commandeur achter in de kleedkamer en werd vervangen door Samir Moustafa. Het was de thuisploeg die in de eerste minuten al een goede mogelijkheid kreeg met een schot van de zijkant op de voet van keeper Peter Visser. Marken speelde aanzienlijk feller dan in het eerste bedrijf en kreeg een goede mogelijkheid met Ramon. Ook DVVA was dreigend voor de goal van Marken in deze fase. Toch was het Marken dat in de 53ste minuut op gelijke hoogte kwam. Een schitterende diepe bal van Ramon Visser werd over de uitgekomen keeper heen gelobd door Michiel Appel 1-1. Marken zette iets meer druk naar voren met het risico dat DVVA met snelle counters gevaarlijk kon worden. Dat gebeurde ook in de 65ste minuut toen een diepe bal op randje buitenspel werd naast geschoten. Hierna kreeg DVVA nog wel een aantal kleine mogelijkheden maar het was toch Marken die op voorsprong kwam. Een tikkeltje verrassend schoot Jeffrey Veerman van afstand in de 69ste minuut de bal in de uiterste hoek 1-2. Een minuutje later werd een aanval van DVVA in het strafschopgebied van Marken volgens de scheidsrechter onreglementair afgestopt door Erik Teerhuis. Het resultaat was een penalty en een gele kaart, zijn tweede, voor Erik Teerhuis waardoor Marken met tien man kwam te staan. Dit buitenkansje werd in de 72ste minuut, in tweede instantie omdat de penalty moest worden overgenomen, benut en de stand was weer gelijk 2-2 door Job Verhoeve. Marken werd door DVVA steeds meer terug gedrongen al werd het met een man meer spelen in het spel niet echt tot uiting gebracht. Jeffrey probeerde het met een afstandsschot vanaf de middenlijn maar zonder succes. Deze enerverende in hoge snelheid gespeelde wedstrijd leek in een terechte gelijke stand te eindigen maar niets bleek minder waar. In de blessuretijd probeerde de keeper van Marken een corner te voorkomen maar kreeg de bal niet klemvast. Deze sprong uit zijn handen waarop een zeer alerte Timon Hazewinkel reageerde en de bal in het lege doel schoot 3-2. Een teleurstelling van jewelste natuurlijk voor Marken en tevens de tweede verlies partij op rij, nog niet eerder gebeurd in deze lopende competities. Met nog vier wedstrijden te spelen, waarbij twee tegen potentiële kampioenskandidaten, komt het einde van de competitie alweer in het zicht. Maar Marken heeft een periodetitel op zak dus volgen er nog minimaal twee wedstrijden in de nacompetitie. Volgende week geen competitie verplichtingen maar over twee weken uit tegen ZOB, 1 van de kampioenskandidaten.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr