• Jan Peereboom wint open kampioenschap Jeu de Boules Club ‘Despérance’.

Op een stralende zondag 16 augustus 2020 werd met zeventien personen begonnen aan de verjaardag van de plaatselijke jeu-de-boules club “DESESPERANCE” met het spelen van het openkampioenschap enkel spel.

De deelnemers werden verdeel in 4 poules; van 3 x 4 en 1 x 5 personen. De personen die in de eindstand van de poule de eerste 2 plaatsen wisten te pakken spelen in de volgende ronde om de cup met de enorme oren, de nummers drie spelen om de winnaarscup van de verliezers, met de wat kleinere oren, terwijl de nummers 4 en de enige 5e plaats om het ontlopen van de poedelprijs. Het werd een waar boules festijn, waarbij de hitte van de dag de spelers dwong om tot het uiterste te gaan.

Het complete dagprogramma zorgde voor prachtige wedstrijden en soms hilarische momenten.

Cees ontmoete “madam Fanny” na een 13-0 nederlaag en Maritje schakelde topfavoriet Klaas Peereboom uit.

Nieuwkomer Cees deed het verder fantastisch en eindigde als 10e. Zijn eega viel de poedelprijs ten deel, poule-rivaal Luutje won namelijk haar laatste wedstrijd waardoor zij op het nippertje ontsnapte aan de eer om de poedelprijs in ontvangst te mogen nemen. Geertje was de beste van de verliezers en mocht de gouden replica, de kleine vorm van de cup met de oren, in ontvangst nemen na drie winstpartijen in die poule.

De finale werd door Pieter de Wit en Jan Peereboom gespeeld. Na twee sets stond het 1-1 en een derde set moest de beslissing brengen, daarin trok Jan de set en daarmee de titel naar zich toe.

Voor de prijsuitreiking werd er een toast gedaan met de deelnemers op het 15-jarig bestaan van de jeu de boules en op diegene die er niet bij konden zijn.