• Dure, zure nederlaag

Vandaag, ondanks nog vroeg in de competitie, stond er vandaag al een echt degradatie duel op het programma oftewel een zespuntenwedstrijd.
    De beginfase was van beide kanten behoudend al was Marken in de 8ste minuut dreigend met een vrije trap vanaf de linkerkant. Een paar minuten later kwam Marken op voorsprong door Luke de Waart maar helaas uit buitenspel positie. Marken kreeg geen grip op de wedstrijd en was het een matige vertoning van beide kanten. In de 24ste minuut kwam FC Weesp op en 0-1 voorsprong toen Daniel Krancher uit een steekballetje de bal diagonaal binnen tikte. Rond het half uur spelen was de thuisploeg dichtbij de gelijkmaker maar het schot uit buitenspelpositie ging tegen de onderkant van de lat. Door het vele balverlies en slechte passes van Marken kwamen de gasten steeds beter in de wedstrijd. Dat resulteerde eerst nog in dreiging in de korte hoek. Maar in de 39ste minuut kwamen zij op een 0-2 voorsprong. Balverlies op het middenveld werd met een uitbraak prima afgerond door Scott Iredale. Nog voor de rust werd de wedstrijd in feite al beslist, door mistasten van de keeper van Marken Lloyd Dielingen kon de bal door Redwan Amellal in het lege doel worden geschoten 0-3. Na een minuutje extra tijd floot de prima leidende scheidsrechter Vriesinga voor de thee en kwam er een einde aan deze wel zeer teleurstellende eerste bedrijf. Geen schim van de prestatie van de vorige week.
    Marken begon met dezelfde elf spelers aan het tweede bedrijf maar de technische staf had wel een wijziging doorgevoerd in de opstelling. Nu was de eerste mogelijkheid voor de gasten waarbij de bal bij Marken van de lijn werd gehaald. Marken werkte hard zonder resultaat en speelde niet zuiver genoeg en bleef FC Weesp de iets bovenliggende partij met dreiging maar zonder echte kansen te creëren. Rond het uur spelen ging Weesp alleen op de keeper af maar redde de keeper van Marken uitstekend. Een minuut of tien later een afstandsschot van Weesp ver over de goal en een scrimmage voor de goal van Weesp zonder doelpunt. In de slotfase schoot Weesp van afstand maar net naast en voerde Marken licht de druk op. In de 64ste was Bart Schipper nog vervangen door Niels van Veen en in de 84ste minuut mocht Job Pereboom nog invallen voor Guido Boes. Door een aantal blessurebehandelingen liet de scheidsrechter drie minuten extra spelen maar in de stand kwam geen verandering meer al had de thuisploeg wel een goaltje verdiend al was het maar voor het harde werken. Maar een desillusie was deze middag wel, zeker in vergelijking met de vorige wedstrijd.
    Volgende week zaterdag 19 november staat de uitwedstrijd tegen Koninklijke HFC op het programma, aanvang 15.00 uur.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.