• Cursus ‘pedagogisch handelen in de sport’ succesvol afgerond

Op dinsdag 22 november heeft een groep (jeugd) trainers en andere vrijwilligers van SV Marken de 4-daagse cursus ‘pedagogisch handelen in de sport’ afgerond.

Tijdens de cursusavonden hebben de cursisten alle fijne kneepjes geleerd van pedagogisch handelen: hoe werkt groepsvorming (‘ de Gouden Weken’), hoe kun je kinderen/jeugd het beste motiveren het best uit hen zelf te halen, hoe creëer je een veilige omgeving, wat is belangrijk in het creëren van een transparante cultuur, waar moet je op letten bij communicatie, hoe om te gaan met (heftige) incidenten, etc. Dit alles met als uiteindelijke doel een zo fijn mogelijke voetbalervaring te bieden, met veel oog voor plezier en persoonlijke ontwikkeling.

De cursisten waren zonder uitzondering enthousiast over deze interessante cursus, die gegeven werd door Arnoud Jonker, hoofd opleiding bij voetbalclub rkvv Jeka (Breda) en oprichter en eigenaar van 4-Skills Soccer Academy. Deze cursus werd geïnitieerd en gefinancierd door de Buurtcoach van Waterland (Sportakkoord) en gefaciliteerd door de jeugdcommissie van SV Marken.

Ook andere voetbalclubs uit de regio werden aangehaakt, zoals SDOB, Oosthuizen en ZOB. Tevens zijn er een aantal andere sportverenigingen van Marken uitgenodigd. Zo waren er trainers van de schaatsclub, de zeilvereniging en de tennisvereniging. Een mooie samenwerking!

We willen alle cursisten, de facilitator en de buurtcoach Waterland bedanken voor het mogelijk maken van de 4 interessante avonden en we kijken uit naar de volgende mooie samenwerking!

Bestuur SV Marken