• Verslag 41e Pinkstertoernooi

Maandag 10 juni vond het 41e Pinkstertoernooi plaats bij SV Marken. Het weekend was behoorlijk regenachtig, maar gelukkig begon deze dag droog en zonnig.

Met 8 teams, 1 team minder dan vorig jaar, was het een goede bezetting. Dit jaar hadden we naast de voetbalcompetitie ook een strafschoppencompetitie waarbij ieder team loten voor het rad kon winnen. Tijdens de prijsuitreiking konden de teams dan een krat bier of een meter bier winnen.

De poulewedstrijden werden afgewerkt op het Meertje en het B-veld. Om 11.30 uur werd gestart met de eerste wedstrijden. Tussen de wedstrijden door werden er penalty’s genomen voor de strafschoppencompetitie.

Rond 3 uur werd de finale gespeeld tussen Heineken Boys en de Badhoeve. Dezelfde finale als vorig jaar. En ook dit jaar bleef het tot de laatste minuut spannend. Maar uiteindelijk was het toch weer Heineken Boys die in de laatste minuten de winst binnensleepte en met 1-0 de wedstrijd won. Dit betekende dat ze voor de 4e keer op rij het Pinkstertoernooi wisten te winnen.
    Naast voetbal was er nog een ander spelelement; zo kon je snoepjes raden, waarbij je de helft van de inleg kon winnen, en kon je lootjes kopen voor de verloting.

Omstreeks 17.00 uur vond de prijsuitreiking plaats. Voordat de bekers werden uitgereikt werd de winnaar van het snoepjes raden bekendgemaakt en de lootjes getrokken voor de verloting. Hierna was het tijd om dan echt de bekers uit te reiken, en de cup met de grote oren die wederom door de Heineken Boys in ontvangst mocht worden genomen. Daarna draaiden we aan het rad voor de gewonnen loten tijdens de strafschoppencompetitie en werd er een krat bier en twee keer een meter bier verloot.

Via deze weg willen we iedereen bedanken die deze dag weer tot een succes hebben weten te maken. Onder andere de teams, want zonder hen geen toernooi!

Daarnaast bedanken we uiteraard de scheidsrechters Klaas Commandeur, Jan Peereboom, Raymond Roos, Albert van Veen en Hein Peereboom. Ook bedanken we Klaas Teerhuis van de EHBO. De dames van de bar en de keuken die deze dag voor een hapje en drankje hebben gezorgd, ook ontzettend bedankt!
    We bedanken Roberto's Bloemen die ieder jaar weer voor prachtige bloemen zorgt. De muzikale bijdrage werd verzorgd door onze huisDJ Jan Commandeur. Jan, bedankt voor weer en gezellige dag/avond!
    Ook willen we Cees van Altena en Klaas Visser bedanken voor de hulp bij de doelen, de lijnentrekkers en André Peereboom voor de geluidsinstallatie. En een ieder die we hier nog zijn vergeten te bedanken.

Wij hopen iedereen volgend jaar weer te mogen verwelkomen op het 42e Pinkstertoernooi. Dit jaar hebben we geprobeerd een damescompetitie op te zetten, maar hier hadden we helaas te weinig aanmeldingen voor. Hopelijk volgend jaar meer! Dus dames, zijn jullie volgend jaar van de partij?