• Zaalvoetbal dames behouden voor 1e klasse

Gisteravond, woensdag 17 mei, was het erop of eronder voor de zaalvoetbaldames. Er moest minimaal een punt gehaald worden, anders was degradatie op doelsaldo een feit.

Met de mouwen opgestroopt tot aan de schouders traden de dames aan tegen het op de tweede plaats staande OSV. Vorige week was dit team ook al de tegenstander en werd er helaas, ondanks een 1-0 voorsprong en vele kansen van Marken, met 6-1 verloren. Woensdag moest dus alles uit de kast gehaald worden om minstens een gelijkspel in de wacht te slepen. De wedstrijd stond bol van de spanning, maar onze dames stonden aan het einde met 3-0 aan de goede kant van de score.

Na een ruststand van 1-0 en een hoop kansen voor de dames van OSV werd de spanning in de tweede helft alleen maar opgevoerd door onder andere geweldige kansen op de 2- en 3-0 van het verdedigersduo Sarah en Jentien. Beiden misten helaas het doel.

Catelijne stond de wedstrijd van haar zaalvoetballeven te keepen en bleek niet te passeren. Op het moment dat de tegenstander de wanhoop nabij was, deelden onze dames de mokerslag uit en scoorden nog twee keer.

Al met al een wedstrijd voor de historie van de zaalvoetbalsters met als gevolg behoud voor de 1e klasse.