• Zonnige dag voor SV Marken

Na drie maanden kon SV Marken ook weer eens juichen na afloop van een uitwedstrijd. Want na de 3-8 overwinning in januari op AMVJ boekte het team van Martin Boes bij BOL de tweede uitoverwinning van 2014: 1-2.
    De lijst met afwezigen was weer lang voor deze wedstrijd. Drie spelers waren geschorst (Guido Boes, Robin Kaars en Ricrado Zeeman) en twee spelers nog steeds geblesseerd (Roy Springer en Tijs Klaver). Ondanks al deze afwezigen stond er toch een representatief team in het veld.
    De eerste helft op het knusse sportpark van BOL ging aardig gelijk op. Het was alleen geen hoog niveau. Maar met twee teams die duidelijk niet in een uitstekende vorm steken was dat niet verwonderlijk. BOL had namelijk al sinds 1 maart (2-1 tegen HBOK) niet meer gewonnen en Marken heeft de laatste weken ook een uitstekende positie op de ranglijst verspeeld. Beide teams kregen enkele kansen, Marken misschien iets meer. Al na vijf minuten kwam Marken er gevaarlijk uit via Michiel Appel, maar een gebrek aan Markers in de zestien voorkwam dat het echt gevaarlijk werd. Aan de andere kant voorkwam doelman Schouten een achterstand na een snelle counter van BOL. In het laatste kwartier had Marken toch wel een voorsprong verdiend. Maar een steekbal van Sebastiaan Peereboom kwam net niet aan, Peter Bakker kon de bal niet goed controleren uit een voorzet van Aramez Poepon en ten slotte was het Arno Boes die op aangeven van Appel de bal niet in de goal kreeg.
    Na de thee kwam er gelukkig al snel een beloning voor Marken. Peter Bakker ging goed door en tikte de bal keurig langs de kansloze doelman: 0-1. Deze zelfde Bakker verdubbelde binnen vijf minuten bijna de score. Een lepe doorkopbal verdween bijna bij de tweede paal in de goal, maar doelman Steven Boon kon hem nog net naast tikken. Even later maakte de verder uitstekend spelende Patrick Leeflang zijn enige, iets te dure, foutje van de wedstrijd. Topscorer Pieter Bas den Hartigh profiteerde hier optimaal van en tikte de 1-1 langs Schouten. Marken ging niet bij de pakken neer zitten en wilde absoluut met drie punten naar huis. Maar een nogal fanatiek vlaggende assistent scheidsrechter brak wel erg vaak de Marken aanval af. Pas na het zoveelste incorrecte vlagsignaal liet scheidsrechter Köhler hem staan en kon Marken eindelijk door. Michiel Appel ging goed door en kwam in een uitstekende positie om zelf voor een schot te gaan: 1-2. BOL ging vervolgens één op één spelen zodat Marken nog meer ruimte kreeg. Maar helaas hadden Steffen Visser en Peter Bakker geen geluk en zo bleef het 1-2. Een heerlijke en terechte overwinning. Prijzen kunnen er helaas niet meer gepakt worden, maar een positie bij de eerste vijf is nog absoluut mogelijk. Over twee weken gaan we eerst op voor een revanche tegen Monnickendam!
    Opstelling BOL: Steven Boon, Jos Visser, Jelle Brandsma, René Rotlieb (85. Timon Plak), Steven Glas, Jack Schoon, Chris Rijnders, Robbert Slot (88. Bastiaan Schaasberg), Pieter Bas den Hartigh, Niek Leegwater en Steven Greveling (61. Sietse Brandsma)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Sebastiaan Peereboom, Patrick Leeflang, Dominic Zeeman, Arno Boes (81. Steffen Visser), René Commandeur, Ramon Visser, Peter Bakker, Aramez Poepon en Michiel Appel (83. Kay van Rheenen)
    Scheidsrechter: B.J. Köhler (Dokkum)
    52. Peter Bakker 0-1