• "WV" herpakt zich tegen zwak Marken

Vooraf keken sommigen nog steeds naar de kans om de nacompetitie te halen. Zelf zou er dan in ieder geval nog twee keer gewonnen moeten worden en de concurrentie moest even mee werken. Al snel kon dit sprookjesboek terug in de kast...
    We kunnen het gezien het eindresultaat dan ook maar beter kort houden. Op zich was het begin van de wedstrijd nog leuk, voor beide partijen bedoel ik dan. Zelfs na de 0-1 had Marken al snel weer op gelijke hoogte moeten komen. Maar uit een mooie positie vond René Commandeur na een snelle ingooi van Roy Springer doelman Ramon Freriks op zijn weg. Na de 0-2 was het een beetje over en uit met de thuisploeg. "WV" dat de laatste weken als aangeslagen wild leek te voetballen mocht doen wat het wilde op Marken. En ja natuurlijk kun je wijzen naar personen die bepaalde beslissingen nemen in het veld. Maar als je zelf niet voetbalt doet het er niet toe welke kant er op gefloten of gevlagd wordt. Met de 0-4 ruststand was de wedstrijd na 45 minuten wel gespeeld.
    Al kwam Marken vrij fanatiek uit de kleedkamer. Maar uit de vier kansen viel slechts één goal. Uit een corner knikte Stephan Plat de 1-4 op het bord. Toen het binnen vijf minuten 1-5 werd was het hopen dat het niet richting dubbele cijfers zou gaan. De teller stokte bij acht. En zo heeft Marken het seizoen niet al te fraai afgesloten voor het vaste thuispubliek. Volgende week rest nog de wedstrijd onder de rook van Purmerend tegen ZOB. Beide teams spelen nergens meer om. Laten we dus maar hopen dat beide teams er een leuk einde van willen maken. Ik teken voor een 5-5 of 6-6. Zou op zich wel passen bij dit toch wel teleurstellende seizoen voor SV Marken.

Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Melvin de Groot (88. Niels Roos), Roy Springer, Tijs Klaver, Sebastiaan Peereboom (81. Thomas Kaars), Nick Tuijp, René Commandeur, Arno Boes (77. Rick Boes) en Michiel Appel
    Opstelling WV-HEDW: Ramon Freriks, Guus Tennekes (64. Sander Aznar Martinez), Tjeerd Meijer, Dennis Darnley, Mick Zwolle, Jasper Santen (74. Reinder Berfelo), Jesse Stroomberg (53. Cees Smaal), Frank Ulrich, Floris Reurts, Ruben Loeve en Mick van Moerkerk
    Scheidsrechter: X. (Xander) Stoffer (Rotterdam)
    14. Ruben Loeve 0-1
    23. Tjeerd Meijer 0-2
    38. Jesse Stroomberg 0-3
    41. Jesse Stroomberg 0-4
    55. Stephan Plat 1-4
    59. Floris Reurts 1-5
    72. Ruben Loeve 1-6
    80. Floris Reurts 1-7
    85. Mick van Moerkerk 1-8
    Gele kaarten: René Commandeur, Arno Boes (beiden SV Marken) en Ruben Loeve (WV-HEDW)
    Bijzonderheden: De drie spelers die invielen waren allen spelers van de A1 die allemaal hun debuut maakten in een officiële wedstrijd voor het eerste elftal. Ook de vierde reserve, die dus moest blijven zitten, doelman Peter Visser is speler van de A1.