• Trots op de kleine beker!

Vandaag was het de tot nu toe grootste dag voor de jongens van de SV Marken F1 in hun prille voetbal carriere. Na tien overwinningen hadden ze de finale van de districtsbeker bereikt! Tegenstander was Houten F8. Er waren heel veel supporters met het team meegereisd om ze naar de beker te schreeuwen. Helaas is het net niet gelukt.
    Marken begon wat nerveus aan de wedstrijd waardoor Houten eigenlijk het spel bepaalde. Niet dat het gevaarlijk werd, want Marken hield ze aardig van de eigen goal. Toch ging het na een minuut of vijf mis. De F1 liet zich te veel terug dringen en zo kon het dat Houten op de goal kon schieten. Het schot verdween in de uiterste hoek. Een flinke domper voor de mannen van de F1. Toch herpakten ze zich razendsnel. Want nog geen drie minuten later was het Viggo Teerhuis die de bal maar het over de goal schoot. En opnieuw Viggo was het die in de twaalfde minuut een corner tegen de paal schoot. Daarna was het de beurt aan Mika van der Horst. Een fantastische omhaal na een kwartier spelen verdiende niet één maar wel twee goals! Helaas ging de bal aan de verkeerde kant van de paal net naast. Maar in de slotfase kreeg Mika opnieuw een goede kans. Maar een schitterend schot belandde op de lat. En zo gingen de mannen met een 1-0 achterstand de rust in. Gezien het spel en de kansen veel te weinig voor Marken. Maar we kregen nog twintig minuten.
    Nadat Marken in eerste instantie ten aanval trok was het Houten F8 dat een aardige kans kreeg in de eerste minuut. Maar we ontsnapten aan een 2-0 achterstand. Marken ging verder waar het in de eerste helft mee zig was: aanvallen en op zoek naar de 1-1 en meer! Bram Schipper was twee keer heel erg dichtbij. De tweede keer stond de paal in de weg. Kort daar voor had Mats Teerhuis de bal op de lat geschoten en schoot volgens mij Mika de bal van dichtbij over. De spanning werd de meeste supporters langs de lijn bijna te veel, waaronder ook mijn persoontje. En ik kan je vertellen dat ik met het eerste toch al wel wat heb meegemaakt. Net als beide trainers trouwens: Arnold en Erik Teerhuis. Met nog vier minuten op de klok ontplofte het langs de lijn. Eindelijk vond Marken een gaatje in de stroeve Houtense verdediging. Mats Teerhuis haalde verwoestend uit en liet het net bollen: 1-1. Mensen vielen bijna flauw van opluchting! Mika kreeg een minuut later nog een kans op de 1-2, maar zijn inzet ging net naast. Na twintig minuten floot de scheidsrechter af en dus moesten we twee keer vijf minuten gaan verlengen.
    Helaas sloeg na een minuut of twee het noodlot toe. De derde kans voor Houten leverde hun tweede goal op: 2-1. In de resterende twee minuten kreeg Marken nog de kans op de 2-2, maar de vijf minuten van de eerste helft waren snel om. In de laatste vijf minuten speelde de F1 alles of niks, maar Houten had het goed dicht zitten en zo bleef het helaas 2-1. Na het laatste fluitsignaal schoten bij de meesten de tranen in de ogen, maar later kwamen er al weer snel glimlachen op de gezichten van deze kanjers. Het was een lange weg naar de finale. Maar liefst tien overwinningen waren er voor nodig met de indrukwekkende doelcijfers van 79 voor en 5 tegen. Een prestatie van formaat die helaas niet is bekroond met het ultieme doel. Maar niet getreurd, want dit team is dit seizoen twee keer ongeslagen kampioen geworden (in de 5e en 3e klasse) en heeft de finale bereikt. Volgend seizoen blijven ze F in misschien wel de hoogste klasse! Met veel vertrouwen kunnen deze mannen toeleven naar opnieuw een mooi seizoen!
    Selectie SV Marken: Maik, Ernesto, Jarno, Mika, Bram, Tom, Mats, Sem en Viggo

1/2 finale
    SV Marken F1 - SDZ F8 3-1
    FINALE