• Opnieuw "twee goals marge" syndroom

Ondanks dat Marken de groen witte brigade van de broer van volkszanger Wolter Kroes in de richting van de 3e klasse had kunnen duwen is dat niet zo gelopen. Reden? Dat is iets wat je de spelers zelf zou moeten vragen. Opnieuw werd een riante voorsprong kort voor tijd verspeeld!
    Vol goede moed begon Marken aan de derby tegen Monnickendam. Na de 5-3 overwinning van vorige week was er amper sprake van druk, wat voor iedereen toch wel erg prettig was. Het begin was dan ook direct veelbelovend! Uit een corner van Michiel Appel leek Arno Boes raak te koppen, maar zijn inzet werd van de lijn getrapt. Toch bleek dit slechts uitstel van executie. Na nog geen vijf minuten was het alsnog 0-1. Een mooie steekbal van Appel op Peter Bakker zorgde er voor dan Arno Boes in scorende positie gezet kon worden: 0-1. De score leek verdubbeld te worden, maar de vrijetrap van Ramon Visser verdween via de vingertoppen van doelman Van Haaster op de paal. Uit de rebound kreeg Appel hem helaas ook niet in de goal. Nadat de Marken storm was gaan liggen ging het hopeloos mis in de achterhoede. In een tijdsbestek van twee minuten boog Monnickendam de score om naar 2-1. Volkomen onnodig, maar dat hebben we al meer gehad dit seizoen. Ook het feit dat we binnen twee minuten twee goals tegen krijgen is al minstens vier keer eerder gebeurd. Dat zal dan ook absoluut één van de punten moeten zijn waar aan gewerkt dient te worden wil dit team mee gaan spelen voor het kampioenschap over een jaar! Maar goed eerst nog de resterende 75 minuten en de laatste drie competitie wedstrijden. Marken ging gelukkig niet bij de pakken neer zitten en kreeg vlak na de "Troeter goals" een kans op 2-2 via Sebastiaan Peereboom. Doelman Schouten voorkwam aan de andere kant vervolgens dat Mark van Geemen met een schot de score naar 3-1 zou tillen. De zeer actief voetballende Arno Boes was er verantwoordelijk voor dat we met een 2-2 stand aan de thee zouden gaan. Uit een mooie assist van Appel scoorde hij na goed doorgaan de 2-2.
    Direct in de eerste minuut na de rust was er een kans voor Marken. Maar Sebastiaan Peereboom was niet zelfzuchtig, wat misschien wel de beste optie was geweest. Toch viel niet veel later alsnog de 2-3. Een blunder in de verdediging van Monnickendam bezorgde Peter Bakker de bal die niet faalde. Nadat kort hierna de gastheren nog een goede kans gekeerd zagen door doelman Schouten gebeurde er even een tijdje weinig. Een poeier van Ramon Visser vanaf zo'n meter of 20 op de lat schudde de wedstrijd weer wakker. Monnickendam leek te beseffen dat ze de punten hard nodig hadden en Marken ging op zoek naar de "veilige" marge van twee goals. Maar laat ik het even op een rijtje zetten hoe veilig dat dit seizoen is:
    Amstelveen uit van 0-2 naar 3-2
    Hellas Sport thuis van 3-1 naar 3-3, werd nog wel 5-3
    Amstelveen thuis van 3-1 naar 3-3
    Overbos thuis van 3-1 naar 3-3, werd nog wel 5-3
    Opvallend is verder dat de tegenpartij vaak direct na de aansluitingstreffer ook de gelijkmaker scoort. Dat is toch iets wat tussen de oren zit bij onze spelers. Waarom hebben we niet de macht om bij twee goals verschil door te drukken naar drie? Maar goed, dat is iets voor het nieuwe seizoen.
    Jullie voelen in ieder geval al, als je nog niet weet hoe het is geëindigd wat er gaat gebeuren. Kort na de goal van Appel scoorde Monnickendam de 3-4. Vervolgens duurde het "wel" zeven minuten, maar de 4-4 viel ook... Marken riep het over zichzelf af. In plaats van met een klinkende zege van het veld te stappen moest in de slotfase zelfs nog gevreesd worden om met lege handen te komen staan. Maar de beste man van het veld, scheidsrechter Laurence van Rijn, floot na een aantal extra minuten gelukkig voordat het 5-4 werd voor het einde. En zo lijkt Marken de resterende wedstrijden slechts nog voor de statistieken te gaan spelen. Héél erg positief ingestelde supporters zien nog wel mogelijkheden, maar dan moeten minstens drie teams boven ons twee van de laatste drie wedstrijden verliezen. O ja en niet onbelangrijk wij moeten de rest allemaal winnen! Laat ik met een positieve noot afsluiten: we zijn gestegen naar de zevende plek!
    Opstelling Monnickendam: Pim van Haaster, Dave Goossens, Remon Knemeijer (77. Alex Doets), Pedo Rodrigues (46. Tiddo Kiewiet de Jonge), Martijn Goedmakers, Luke van Rheenen, Nick Rensen, Randy Deville, Milco Binken (66. Robbert Miedema), Mark van Geemen en Donny Reugebrink
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (46. Dominic Zeeman), Stephan Plat, Ramon Visser, Roy Springer, René Commandeur, Sebastiaan Peereboom (75. Guido Boes), Melvin de Groot (79. Robin Kaars), Peter Bakker, Arno Boes en Michiel Appel
    Scheidsrechter: L.F. (Laurence) van Rijn (Utrecht)
    5. Arno Boes 0-1