• Marken plaats zich voor nacompetitie

In de winterstop zag het er nog allemaal vrij hopeloos uit, maar de mannen van Tijs Schipper zijn er zaterdag toch in geslaagd om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Een zeer knappe prestatie al was ik toch wel teleurgesteld dat het niet helemaal gelukt was om ons definitief veilig te spelen. Maar we gaan met vol vertrouwen de nacompetitie in.
    De wedstrijd in Haarlem moest op een ware steppe gespeeld worden. Het veld was gewoon te schandalig voor woorden en dat terwijl er een schitterend kunstgrasveld naast ligt....
    Marken begon aardig aan de wedstrijd al waren er niet echt veel kansen te noteren. Maar aan de andere kant werd ook niets weggegeven. Halverwege de eerste helft kwamen we bijna op voorsprong maar de vrijetrap van Shamir de Rijp belandde op de lat. Even later ontsnapte Marken. Nick Post redde volgens vele toeschouwers achter de doellijn, dus een goal, maar de scheidsrechter vond dat de bal niet over de lijn was geweest. En zo bleef het dus nog 0-0. Met nog een kwartier op de klok brak Matthijs Kaars de wedstrijd open. Hij schoof de bal langs de Kennemerland goalie en schoot Marken weg van de degradatieplaats. Nog geen tien minuten later blunderde de zelfde doelman op een simpele inzet van Stefano Holwijn, 0-2. Maar Holwijn kon niet lang genieten van zijn goal. Hij trapte na en kreeg een terechte rode kaart. Een kaart met de nodige gevolgen, want de kans is zeer groot dat Holwijn niet meer in actie zal komen dit seizoen. En dat is toch een forse aderlating voor SV Marken om het zonder de topscorer te moeten doen in de nacompetitie.
    Direct na de rust had Dwight Gefferie Marken definitief naar de winst moeten schieten, maar hij verprutste een 100% kans. Dit was tevens een keerpunt in de wedstrijd. Halverwege de tweede helft gebeurde waar iedereen een beetje bang voor was. Kennemerland scoorde tweemaal. Al had de 2-2 nooit goedgekeurd mogen worden, want doelman Nick Post werd zwaar gehinderd. Maar tegen de verhouding in kwam Marken toch weer op voorsprong via een strafschop. Deze werd koel benut door Brahim Ouhsaine Ouichou. Amper drie minuten later was het echter al weer gelijk. Maar verder liet Marken het niet meer komen. Goed nieuws was er inmiddels uit Monnickendam gekomen dat op voorsprong was gekomen tegen Castricum. Na een lange zenuwslopende blessuretijd in Monnickendam kwam eindelijk het bericht dat Marken zich had geplaatst voor de nacompetitie. En dat is gewoon een fantastische prestatie voor een team dat met de winterstop door velen was afgeschreven.
    Marken moet nu op donderdag 17 mei in actie komen tegen HBOK of Waterwijk. We spelen dan thuis om 18.00 uur. Twee dagen later is dan de return in Zunderdorp of Almere.
    Opstelling Kennemerland: niet zo interessant meer eigenlijk
    Opstelling SV Marken: Nick Post, Erik Teerhuis, Tijs Klaver, Brahim Ouhsaine Ouichou, Roy Springer, Dwight Gefferie, René Commandeur (78. Michiel Appel), Vincent Moenis, Stefano Holwijn, Matthijs Kaars en Shamir de Rijp
    Scheidsrechter: D.J. Higler (Hoogland)
    31. Matthijs Kaars 0-1