• Marken laat winst bijna glippen

Marken heeft in een wedstrijd met twee gezichten gewonnen van streekgenoot ZOB. Dankzij deze zege staat Marken weer op de derde plaats en drukte het ZOB dieper in de degradatie zorgen.
    Met amper een minuut op de klok was Marken al dichtbij de openingstreffer. Een vrijetrap kwam bij Michael Gommers terecht, maar die lobte de bal nipt over de ZOB goal. Tot het moment dat Vincent Moenis door een hard schot op zijn hoofd uitviel was dit de beste mogelijkheid van de wedstrijd. Marken was de betere ploeg en ZOB viel behoorlijk tegen. Rond de 30e minuut was Marken via Michael Gommers (dwarrel schot) en Michael Janssen (kopbal naast) gevaarlijk, maar het scorebord bleef op 0-0 staan. In de 37e minuut kwam hier verandering in. Marken kreeg een corner en via via kwam deze bij Matthijs Kaars terecht die de bal wonderschoon in de kruising joeg. terwijl de Marken aanhang nog aan het juichen was konden de handen al weer in de lucht. Want nog geen minuut later was het opnieuw Kaars die na een schitterende actie van Janssen de 2-0 binnen schoot. Hiermee deelde Marken een enorme dreun uit aan de ploeg van Chris Abels. Kort voor de rust was er nog een vreemde actie. Twintig seconden voor het rustignaal werd namelijk Edinho Noya van ZOB gewisseld door zijn trainer. Er zal vast wel het één en ander gezegd zijn....
    Terwijl de meeste supporters nog in de kantine zaten kreeg spits Michiel Appel de kans op de 3-0 en daarmee de definitieve beslissing. Echter oog in oog met doelman Erik Slaaf schoof hij de bal naast de goal. Hiermee leek ZOB wakker geschud, want daarna gingen ze op zoek naar de aansluitingstreffer. Na bijna een kwartier spelen kwam deze er ook via ex-Marken speler Ferry Sarabi. Appel had twee minuten later de marge weer op twee kunnen brengen, maar vond doelman Slaaf op zijn weg. Ook uit de corner kwam Marken via Janssen nog dichtbij, maar de bal werd op de lijn gered. Het voetbal van Marken zijde was langzaam niet meer om aan te zien, heel wat anders dan de prima eerste helft. De supporters vreesden dan ook voor het ergste. De mooiste kans was voor Sarabi, maar hij schoot uit zeer kansrijke positie naast. In de extra tijd leek bijna doelman Robert Schouten ZOB een handje te helpen. Hij kreeg de bal pas na een tijdje onder controle, maar gelukkig was er niemand van ZOB attent aanwezig. En zo won Marken de derby met 2-1. De komende weken speelt Marken geen competitie maar zijn er oefenwedstrijden gepland. Aanstaande zaterdag speelt het eerste om half drie bij WV-HEDW en een week later thuis tegen een nog onbekende tegenstander.
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Vincent Moenis (20. Ruben Zwiers), Peter Willing, Roy Springer, Michael Gommers, Michiel Appel, Christiaan Brommersma, Guido Boes (81. Ricardo Zeeman), Matthijs Kaars en Michael Janssen
    Opstelling ZOB: Erik Slaaf, René Hille (90. Brian Bultstra), Wouter van Os, Mark Mechielsen, Marvin van der Haas, Jordy Klein, Bas Veltmeyer, Edinho Noya (45.+2 Jurjen Homan), Bakari van Garderen, Ferry Sarabi en Sietze Bakker (81. Hans Bakker)
    Scheidsrechter: J.P. Jager (Hilversum)
    37. Matthijs Kaars 1-0